Transformacja cyfrowa to proces, który zachodzi cały czas. Pandemia znacznie go przyspieszyła, a firmy uzmysłowiły sobie bardziej, że celem tego procesu nie jest ciągłe kupowanie i rozwijanie technologii. Punktem dojścia jest tutaj przeniesienie działań, organizacji, obsługi, słowem wszystkiego do sieci. Podczas zmian nowe technologie łączą się z przyjętymi praktykami i zakładanymi działaniami coraz ściślej. Efektem jest dostarczanie odbiorcom lepszych produktów, bardziej profesjonalnej komunikacji, większej świadomości, całego pakietu procesów, które wpływają na pozytywny Customer Experience.
Wraz z pojawieniem się Covid-19 w przestrzeni rynkowej, firmy zostały niejako zmuszone do przyjęcia i przejścia transformacji cyfrowej lub powolnego wytracania swojego potencjału i ginięcia na tle konkurencji.
Marketerzy zwyczajnie muszą w swoich strategiach brać pod uwagę zmiany w oczekiwaniach odbiorców, które zachodzą pod wpływem transformacji cyfrowej. Jeśli klient jest przyzwyczajany już na każdym kroku do ułatwień, praktycznie przez każdą firmę/markę, od której kupuje produktu/usługi, to nagły brak w dostępie do tych opcji lub zaburzenie rytmu będzie wywoływać zbędne pytania. One z kolei mogą zaburzyć jego przemieszczanie się po Customer Journey, spowodować opóźnienie w finalizacji lub (co często zachodzi) przekształcić się w porzucony proces (koszyk).
Odpowiednio dobrany system oraz narzędzia MarTech są w stanie pomóc w transformacji bez nagłego chaosu w funkcjonowaniu firmy.
Marketing Automation (MA), czyli automatyzacja marketingu, służy do optymalizacji wielu procesów w firmach, bez konieczności kupowania drogiego sprzętu, delegowania pracowników na przeciągające się szkolenia oraz ograniczania się do sztywnych ram technologicznych.
System iPresso Marketing Automation to bogata paleta funkcjonalności, której podstawy użytkownik jest w stanie ogarnąć w kilka godzin — jeszcze tego samego dnia od aktywacji, można zacząć automatyzować podstawowe procesy i systematycznie rozszerzać swoje działania.
MA w transformacji cyfrowej będzie nie tylko narzędziem na zoptymalizowanie prowadzonych działań, ale również sposobem na dodanie wartości do produktów lub usług dla odbiorców.
Zachęcamy do przeczytania innych artykułów, które mogą was zainspirować:
– Co to jest Marketing Automation?
Odpowiedz