Blog iPresso Marketing Automation

MA to zwiększenie szansy na znalezienie klientów

Marketing Automation to nie tylko sposób, a raczej zestaw narzędzi do odciążania użytkowników w wykonywaniu codziennych zadań. MA to przede wszystkim usprawniona komunikacja, która pozwala na dojście do potencjalnego klienta i późniejsze utrzymanie z nim relacji w niekoniecznie szablonowy sposób. Nieszablonowość polega zarówno na formie, jak i sposobie dostarczenia wiadomości. 

Kanały komunikacji to nie tylko platformy social media. SMS, mail, push to kanały za pomocą których wiadomości docierające do odbiorców, mogą przynieść znacznie lepszy skutek i to mniejszym kosztem niż kurczowe trzymanie się jednej lub innej platformy social media.

Wielokanałowość komunikacji to coś, w czym Marketing Automation doskonale się odnajduje. Dzięki dopasowanym narzędziom stworzenie spójnego komunikatu lub sekwencji komunikatów, które będą częścią prowadzonej kampanii, nie zajmuje wiele czasu. Takie komunikaty mogą być dołączone do osobnego zautomatyzowanego scenariusza, który będzie działać w tle, kierując odbiorców na odpowiednie ścieżki, w zależności od ich wyborów. 

Marketing Automation system od iPresso pozwala również między innymi na śledzenie wielu istotnych metryk, które pokazują rzeczywistą efektywności prowadzonej kampanii. Dzięki zoptymalizowaniu działań jak np. wiadomości w czasie Customer Journey, wysyłanych rekomendacji (feedów/data setów) za pomocą feed managera lub przypomnień w momencie porzucenia procesu przez kupującego możliwe jest zmniejszenie CPA i zyskanie większej ilości wartościowych leadów.

Te same narzędzia posłużą równie do efektywniejszego budowania pozytywnych relacji (wzrost lojalności, której poziom dzięki ankietom NPS można śledzić na bieżąco) będących podstawą do przekształcenia odbiorcy w powracającego klienta. 

Marketing Automation nie ogranicza, tylko poszerza (i to znacznie) pole dla skutecznego, nowoczesnego marketingu.

Teraz możecie za darmo przetestować iPresso Basic przez 30 dni bez żadnych zobowiązań.  Zachęcamy do wypróbowania do wypróbowania dostępnych funkcji.

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz