Marketing Automation dla zwiększenia Customer Experience

Transformacja cyfrowa zachodzi coraz szybciej, w efekcie marketerzy ze wszystkich branż są w coraz bardziej palącej potrzebie posiadania dostępu do narzędzi MarTech oraz rozwiązań, które pomogą im polepszyć doświadczenia odbiorców. Sfera Customer Experience jest dość szeroka, a często (w zależności od grupy) mały szczegół jest w stanie zaważyć, czy potencjalny klient dalej będzie przemieszczać się po zaprojektowanej Customer Journey, czy raczej zboczy w stronę konkurencji.

Customer Journey w pandemii

Pandemia wymusiła gruntowne przemyślenie i przeprojektowanie ścieżek klientów praktycznie w każdej branży. Customer Journey to obecnie głównie digital. Wirtualna ścieżka daje wiele możliwości do szybkich usprawnień, które byłyby niemożliwe do przeprowadzenia w innych warunkach. Punkty styku (momenty marketingowe, milestones) mogą być usprawniane w kilka chwil, a nowe scenariusze, które z nich wychodzą, będą uwzględniały inne potrzeby, preferencje lub unikalne cechy całych grup odbiorców (a nawet pojedynczych użytkowników).

Dzięki odpowiednim narzędziom marketerzy mogą uzyskać szybki i całościowy wgląd w istniejący projekt strategii, sprawdzić aktualne rezultaty na śledzonych metrykach oraz dokonywać zmian w części lub całości projektu.

Celem jest zakup produktu, usługi, zwiększenie konwersji, polepszenie relacji itp. Przed tym wszystkim stoją jednak doświadczenia odbiorcy, które muszą być brane pod uwagę na każdym etapie ścieżki klienta.

Opóźnienia, niejasności, dodatkowe pytania, konieczność wypełniania wielu zgód, zapoznawanie się z dużą ilością pobocznej treści. Wszystko to przeciąga dotarcie do celu podróży na Customer Journey. Nowoczesny MarTech jest w stanie bardzo wygładzić ostre zakręty na ścieżkach klientów, zapewniając im szybkie i bezproblemowe sfinalizowanie zakupu. Odpowiednio dopasowane co do branży narzędzia, które pozwalają między innymi na segmentowanie bazy odbiorców, tworzenie osobnych scenariuszy dla różnych grup oraz wielokanałową, spójną komunikację zmniejszają częstotliwość porzuconych koszyków (procesów) oraz pozwalają na lepsze budowanie pozytywnych relacji.

Personalizacja automatycznej komunikacji

Ustawienie automatycznej komunikacji nie polega na wyłącznym wysyłaniu w określone dni o określonych godzinach newsletterów, Marketing Automation to potrafi, jednak jest to porównanie możliwości piecyka do reaktora jądrowego, tylko dlatego, że oba generują ciepło.

MA, czyli Marketing Automation to systemy, które są w stanie przetworzyć, zmagazynować i zarządzać szeroką gamą danych zbieranych o klientach. Dane historyczne, jak wcześniejsze zakupy, behawioralne, nawyki, kliknięcia, najróżniejsze metryki, a wszystko to szybko i łatwo dostępne z poziomu jednego panelu, bez potrzeby przeskakiwania między oknami oraz oddzielnymi softami.

Zbierając to wszystko MA daje marketerowi możliwość zagłębienia się w psychikę i osobowość odbiorcy i odnalezienie złotego środka między jego preferencjami, aktualnymi potrzebami, a istniejącą ofertą.

Tworzenie osobnych scenariuszy, gdzie każdy dopasowany jest do indywidualnie skonstruowanej persony obrazującej specyfikę danej grupy odbiorców, znacznie zwiększa szansę na nawiązanie nici porozumienia z potencjalnym klientem i przekonanie go do skorzystania z oferty firmy.

Jeśli klient poczuje, że jest istotny, traktowany indywidualnie, a nie jako numerek (czy adres mailowy z bazy odbiorców) to ewentualne zżycie się z firmą/marką staję się bardziej prawdopodobne. Personalizacja plus automatyzacja równa się optymalizacja. Marketing Automation to zespół rozwiązań indywidualnie dopasowanych do różnych branż. Jeśli chcecie poznać więcej możliwości, jakie daje MA, zapraszamy poniżej.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.