Strona główna » Lepszy User Experience przez odświeżenie Customer Journey

Lepszy User Experience przez odświeżenie Customer Journey

Lepszy User Experience przez odświeżenie Customer Journey

Ścieżka odbiorcy oraz potencjalnego klienta, na której styka się on z informacjami o firmie, jej produkcie oraz usługach obecnie musi być jeszcze bardziej wyważona. Pamiętać w końcu trzeba, że we współczesnym świecie przeciętny użytkownik (czegokolwiek) jest bombardowany zewsząd najróżniejszymi rodzajami komunikatów i kroczy on jednocześnie po kilku ścieżkach sprzedażowych — nawet o tym nie wiedząc.
Każdy z nas codziennie odbywa w tym samym czasie od kilku do kilkunastu Customer Journey. Wiele z nich może się zazębiać i przez pewien czas prowadzić w jednym kierunku, inne rozchodzić się, a podróżujący nawet jeśli przypadkiem znajdzie się na rozstaju którejś, to świadomie nie zarejestruje skrętu i pójdzie dalej. Ten właśnie moment jest kluczowy, chodzi o niejako przykucie odbiorcy/potencjalnego klienta do danej ścieżki lub jej części. Nawet jeśli nie przejdzie on danego dnia całej drogi, to firma, która się z nim komunikuje w trakcie podróży zostanie w jego świadomości, a odbiorca będzie o danej ścieżce pamiętać bardziej niż o innych.
Różnego rodzaju narzędzia do analityki zachowań podczas Customer Journey (potencjalnych) klientów pozwalają na wykorzystanie, często w czasie rzeczywistym zgromadzonych danych do wprowadzenia odpowiednich modyfikacji i sprawienia, że punkty styku na drodze będą silniej oddziaływać na odbiorcę. W rezultacie informacje, które mają docierać do odbiorcy w trakcie przesuwania się po ścieżce, są bardziej apelujące, a prawdopodobieństwo, że on sam zainteresuje się produktem lub usługą wzrasta.
Firmy doskonale rozumieją, że walka o atencję odbiorców weszła na nowy poziom przez pandemię. Ilość treści i różnorodnych komunikatów, które docierają do odbiorców cały czas się nasila. Zdobycie klienta i przekształcenie go w lojalnego, powracającego odbiorcę jest na wagę złota. Customer Journey na każdym swoim punkcie styku jest w stanie ten proces zainicjować. Dlatego narzędzia służące analizie i szybkiej reakcji stają się coraz bardziej istotne.
Analizowanie samemu, czekanie na wyniki, robienie zbiorczych raportów, przedstawianie ich do akceptacji, podejmowanie decyzji oraz wprowadzanie zmian – to wszystko może się przedłużyć. W tym czasie potencjalny klient może znaleźć się znacznie dalej na swojej drodze lub kompletnie zboczyć ze ścieżki, na której chciała go utrzymać dana firma.
Automatyzacja pozwala tutaj zadziałać wydajniej i skrócić czas reakcji. System do automatyzacji procesów marketingowych iPresso, pozwala na śledzenie różnych akcji wykonywanych przez użytkownika oraz wielu metryk. Spersonalizowane scenariusze mogą zostać ustawione pod konkretne zmiany, by w momencie przecięcia się ścieżek zainteresowania samoczynnie się aktywować i skupić uwagę odbiorcy na ofercie/usłudze.
To tylko jedna z zalet, jakimi charakteryzuje się automatyzacja marketingu.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.