Blog iPresso Marketing Automation

Zakupy stacjonarne czy online?

Wydawać by się mogło, że z powodu pandemii zakupy poza Internetem już nie istnieją, a sklepy stacjonarne coraz szybciej przechodzą w niebyt. Firma Vw Global zbadała trendy pośród Brytyjczyków. Doszli oni do wniosku, że fakt, sporo zakupów dokonuje się za pośrednictwem sieci, jednak jeśli produkty są bardziej specyficzne lub wymagające (“challenging“) to konsumenci wolą udać się do sklepu stacjonarnego, dotknąć, ocenić, pomyśleć i kupić.
Główną kategorią tego rodzaju produktów, na którą wskazali ankietowani były ubrania, następnie zakupy spożywcze, pojazdy oraz meble domowe. Chociaż w sieci oferty są szczegółowo opisane, przedstawiając dokładnie specyfikację techniczną produktów oraz opinie na ich temat od wcześniejszych nabywców, to w pewnych przypadkach nic nie zastąpi indywidualnego obcowania z produktem przed jego zakupem.
Czy zanosi się na odwrócenie pandemicznego trendu, który spowodował w pierwszej kolejności odnoszenie się do sieci, zamiast ubierania butów i wybranie się do miasta? Czas pokaże. Z pewnością szybko rozwijający się problem dostaw i niedoborów kierowców w Wielkiej Brytanii w jakiś sposób się na tym odbije.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz