Optymalizacja marketingu dzięki automatyzacji

Nie masz uczucia, że czegoś brakuje Twojej firmie, by działała lepiej, szybciej i dawała świadomość Twoim odbiorcom, że angażujesz się w ich problemy oraz proces informowania o wszystkim istotnym, co dzieje się po Twojej stronie? Jeśli tak, to znaczy, że istnieją zaniedbania, których nie tylko możesz, ale wręcz musisz się pozbyć.

Automatyzacja to temat, który przewija się coraz częściej w sferach marketingowych w najróżniejszych branżach. Obecnie firmy które automatyzacji nie stosują stanowią bardziej zauważalny wyjątek, niż te, które się do niej przekonały.

Z czym łączy się automatyzacja?

Z innym bardzo istotnym pojęciem w marketingu i nie tylko – z optymalizacją. Bez optymalizacji codziennych zadań i działań, tkwi się w przestarzałych i często nieadekwatnych schematach, które marnują czas, surowce i włożoną pracę. Optymalizacja polega na wykorzystaniu w maksymalny sposób tego, co ma się do dyspozycji. Oczywiście bez automatyzacji możliwe jest wypracowanie działań, które będą sprawiały, że firma będzie brnęła naprzód, jednak tempo nie będzie to samo.

Narzędzia do marketing automation są w stanie wprowadzić szybko zauważalną różnicę, która odbija się pozytywnie na wszystkich sferach działania firmy. Na przykład wizerunek – zwiększenie częstotliwości komunikacji z odbiorcą, dostarczanie mu spersonalizowanego contentu, zacieśnienie relacji poprzez dobrane komunikaty – wszystko to przekłada się na wizerunek, a w efekcie na zaufanie, którym odbiorca darzy firmę. Dzięki temu prowadzenie dokładniejszych działań marketingowych i realizowanie realnych KPI jest znacznie łatwiejsze.

Marketing Automation, jako element niezbędny

Każda firma to swego rodzaju układanka. Gdy brakuje elementu, możliwym w dalszym ciągu jest zobaczenie ogólnego obrazu, jednak zawsze pozostanie on niepełny. Prosta analogia, ale najlepiej obrazuje istotność wykorzystania narzędzi marketingowych w firmie. Codziennie marketer wykorzystuje wiele narzędzi digitalowych dla zoptymalizowania swojej pracy i uzyskania lepszych efektów z prowadzonych kampanii i wdrażanych strategii.

Marketer korzystając z licznych programów oraz platform usprawniających komunikację z odbiorcami nie wysyła jedynie komunikatów. Jednocześnie gromadzi on oraz analizuje dane o swoich odbiorcach, których prawidłowe wykorzystanie daje mu bezpośredni wgląd w zmiany zachodzące w ich schematach myślenia i działania. Te dane to przecież podstawa do wszelkich działań marketingowych. Określona metryka może mieć wartość nadrzędną w jednej branży, a mniejszy priorytet w drugiej. Jednak wyłuskanie potrzebnych informacji nie zawsze jest łatwe. Operując na kilku platformach trzeba analizować dane z kilku źródeł, porównywać i kompletować. System do Marketing Automation jak iPresso pozwala na zintegrowanie używanych narzędzi oraz uzyskanie raportów zbiorczych. Mówiąc krótko wszystko jest w jednym miejscu, przez co proces zbierania i analizy zostaje bardzo skrócony, a wyniki są bardziej przejrzyste, łatwiejsze do zaprezentowania szerszemu gronu i praktycznie gotowe do wykorzystania.

2020 pokazał, że odbiorcy coraz szybciej przestawiają się na schemat „tu i teraz”. Muszą oni otrzymywać informacje na bieżąco i to informacje, które niosą dla nich rzeczywistą wartość. Czasy ogólnych komunikatów dawno już minęły. Dziś bez uskuteczniania spersonalizowanej komunikacji, dookreślonej co do potrzeb i preferencji konkretnych grup oraz real time marketingu, wybicie się na tle konkurentów jest praktycznie niemożliwe.

Automatyzacja, personalizacja, optymalizacja

Każdy powyższy element łączy się ze sobą. Dzięki systemowi do marketing automation jak iPresso możliwe jest podzielenie listy posiadanych odbiorców/kontaktów na mniejsze grupy docelowe. W tych grupach ustalenie konkretnych metryk do śledzenia, ustalenie realnych KPI i przygotowanie spersonalizowanych komunikatów jest dokładniejsze. Wszystko to przełoży się zarówno na Customer Journey, jak i Customer Experience, które będzie można zaprojektować lub usprawnić w znacznie krótszym czasie, bez konieczności ponoszenia wielkich kosztów.  Spojrzenie na ilość faktycznie wykonanej pracy i stwierdzenie, że nagle dzień stał się dłuższy, a w harmonogramie jest jeszcze miejsce na skupienie się na innych priorytetach, dzięki automatyzacji jest możliwe. To właśnie między innymi daje automatyzacja – pozwala oszczędzić. Czas będzie najbardziej zaoszczędzonym surowcem. Dzięki automatyzacji działań marketingowych wiele procesów może dziać się w tle, bez udziału marketera oraz potrzeby dawania zielonego światła (co chwila) dla rozpoczęcia/wywołania jakiejś akcji.

Personalizacja to jeden z głównych celów dla marketera, chociaż bez automatyzacji da się go osiągnąć to cały proces będzie bardziej utrudniony i czasochłonny, a przez to „optymalizacja” będzie przebiegała w bólach.

Mówiąc krótko automatyzacja jest istotnym elementem firmowej, marketingowej układanki. Brak tego elementu w 2021 raczej prędzej niż później „wyjdzie” i będzie na siebie zwracać uwagę.

iPresso może pomóc wypełnić istniejącą lukę, ponieważ niewątpliwą zaletą systemu do automatyzacji marketingu jest to, że dostosowuje się on do konkretnej branży, a nie odwrotnie. Sprawdź na naszej stronie co automatyzacja może zrobić dla Twojej firmy w wersji Basic lub Enterprise.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.