blog iPresso Marketing Automation

Raporty z kampanii – sprawdź skuteczność swoich działań z iPresso!

Jakie konkretne efekty przynoszą poszczególne działania marketingowe? Czy lepszą konwersją cieszą się kampanie prowadzone z wykorzystaniem e-maili, sms’ów, wysyłek push czy może pop-upów? 

Dzięki dostępnym w iPresso funkcjonalnościom raportowym odpowiedzi na te pytania stają się prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Raporty z kampanii w iPresso dostarczają marketerom precyzyjnych informacji o przełożeniu poszczególnych działań marketingowych (np. wysyłki  konkretnej kampanii e-mail) na określony efekt (np. zakup określonego produktu).

Jak to działa w praktyce?

Raporty z kampanii pozwalają na zmierzenie przełożenia konkretnego działania marketingowego na pożądany efekt. Do zdefiniowania tego rezultatu służy tzw. aktywność konwersyjna, którą można zdefiniować zgodnie z potrzebami firmy.

Aktywnością konwersyjną może być dowolna aktywność użytkownika/potencjalnego klienta, wykonana w następstwie działań marketingowych – może to być np. dokonanie zakupu czy pobranie oferty ze strony firmowej.

Konwersja obliczana jest w oparciu o precyzyjnie zdefiniowane parametry danej wysyłki – np. w przypadku kampanii e-mail, system może wziąć pod uwagę zarówno wysyłkę konkretnej wiadomości,  jak i jej otwarcie czy kliknięcie w zawarty w niej link. Podczas gdy w przypadku kampanii pop-up, konwersja mierzona będzie w odniesieniu do wyświetleń i kliknięć danej kreacji.

Przykład zastosowania

Zobaczmy jak może to wyglądać w praktyce na przykładzie sklepu RTV/AGD.

Załóżmy, że w ramach wyprzedaży związanej z Czarnym Piątkiem, sklep przeprowadza akcję promocyjną zapowiadającą możliwość kupienia telewizorów w promocyjnych cenach. W tym celu wykorzystywane są trzy kanały komunikacji – e-maile, web push’e i powiadomienie pop-up na stronie internetowej sklepu.

Raport z kampanii pozwala na zgromadzenie szczegółowych danych związanych z działaniami wykonanymi przez odbiorców tych komunikatów. Definiując aktywność konwersyjną jako wejście na podstronę poświęconą promocji, marketerzy dowiedzą się,  jak często z ofertą zapoznają się osoby, którym wyświetlono pop-up czy powiadomienie web push, a jak skuteczna jest kampania e-mail.

Aktywnością konwersyjną może być też sam zakup produktu – rozwiązanie takie pozwoli na zapoznanie się z realnym przełożeniem konkretnej akcji marketingowej na oczekiwany rezultat, jakim jest zakup telewizora przez potencjalnego klienta.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz