Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Wykorzystaj personalizację rekomendacji zakupowych

Prowadząc sklep internetowy z pewnością chcesz zachęcić klientów do zakupów i zaproponować im najciekawsze produkty. Posiadając wiele towarów z różnych kategorii najlepiej dopasować reklamy do konkretnego odbiorcy i jego preferencji zakupowych. Z iPresso stworzysz spersonalizowane ramki rekomendacji, które pomogą Ci sprzedawać więcej.

Dlaczego personalizacja jest niezbędna

e-commerce bardzo często klienci poszukują pokrewnych produktów, które mogliby u Ciebie kupić. Przykładowo, sprzedając elektronikę, prawdopodobnie kupujący telefony komórkowe będą chcieli dodać do koszyka również akcesoria, takie jak etui czy dodatkowy kabel. Klienci zainteresowani najnowszymi konsolami do gier z pewnością prędzej kupią kompatybilny kontroler, niż dodatki do konkretnego modelu smartfona. Pamiętaj również, że nawet rekomendowanie jednej kategorii produktów powinno być dopasowane do grupy odbiorców. Są tacy, którzy tylko czekają na premierę najnowszego laptopa i od razu kupują go za kilka tysięcy, ale inni szukają konkretnych modeli i zwracają uwagę na wiele detali. Chyba nie chcesz zrazić do siebie klienta tylko dlatego, że wszystkie rekomendowane przez Ciebie produkty były dla niego zbyt szerokie i sprzęt nie zmieściłby się do zakupionej wcześniej torby? Bez automatyzacji i odpowiednich narzędzi nie będziesz w stanie zarekomendować produktów idealnie dopasowanych do każdej osoby. Pokażemy Ci, jak wiele zyskasz, wykorzystując narzędzia Marketing Automation.

Stwórz bazę kontaktów, aby lepiej dopasowywać ofertę

Oczywiście nie możesz zgadywać, czy osoba X marzy o spodniach z Twojego sklepu, a Y planuje kupić garnitur na przyjęcie. Automatyzacja marketingu pozwala Ci w prosty sposób zbierać i gromadzić dane o kontaktach, a także przypisywać tagi i segmentować klientów, co zwiększa personalizację. Funkcja zarządzania bazą kontaktów pozwoli Ci utrzymać porządek z informacjami o użytkownikach Twojej strony, a każda aktywność podjęta przez konkretną osobę, zostanie przypisana do profilu. Dodatkowo iPresso pozwala łączyć kontakty w relacje po to, by prześledzić powiązania i doświadczenia klientów w celu jeszcze lepszej personalizacji.

Zarządzanie danymi produktów nigdy nie było prostsze, czyli kilka słów o Feed Managerze

Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę sklepu z luksusową biżuterią i chcesz kupić któryś ze srebrnych naszyjników. Wprawdzie wyświetlają Ci się rekomendacje takich produktów, ale po kliknięciu w link okazuje się, że wszystkie proponowane dla Ciebie rzeczy zostały wyprzedane. Pewnie z frustracją zamkniesz stronę i zaczniesz przeglądać oferty konkurencyjnej firmy. Porządek w bazie produktów jest niezwykle istotny. Przecież nie będziesz mieć żadnych korzyści, jeżeli ktoś chce kupić towar, którego w rzeczywistości nie masz na stanie. Feed Manager umożliwia zarządzanie różnymi źródłami danych produktowych oraz aktualizacje danych przy zmianie asortymentu, więc unikniesz takich błędów. Prawdziwy potencjał Feed Managera możesz odkryć przy wykorzystaniu go nie tylko w komunikacji z klientem poprzez SMS czy mail, ale także w połączeniu z ramkami rekomendacji.

Ramki rekomendacji jako klucz do zwiększenia sprzedaży

Chcesz zarekomendować produkty na podstawie wcześniejszej aktywności danego użytkownika? Ramki rekomendacji umożliwią m.in. proponowanie towarów podobnych do ostatnio kupionych, a nawet tych, których zakupów dokonujemy regularnie. W ten sposób możesz również przedstawić droższe produkty od tych kupowanych przez daną osobę. Przykładowo, przy dodaniu do koszyka perfum 30 ml klientowi wyświetli się ramka rekomendacji flakoników z większą pojemnością. W ramce można umieścić również oferowane usługi, które zaprezentowane zostaną w atrakcyjny sposób. W iPresso rozszerzysz rekomendacje z integracją Vertex AI. System będzie mógł przewidywać, którymi produktami może zainteresować się konkretny użytkownik oraz oferować propozycje dynamicznie dopasowując się do podejmowanych przez potencjalnego klienta czynności. Integracja z Vertex AI pozwala np. na rekomendację towarów najczęściej kupowanych razem, więc jest duże prawdopodobieństwo zakupów większej ilości produktów oraz wyższej wartości koszyka zakupowego.

Podsumowanie

Personalizacja rekomendacji produktowych zachęca klienta do zakupu i przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Z pomocą ramek rekomendacji wyświetlisz oferty dopasowane do konkretnej osoby. Pamiętaj również o stworzeniu bazy kontaktów, gdzie uzyskasz najważniejsze informacje o użytkownikach. Dbaj też o aktualne stany magazynowe produktów i uzupełniaj je w Feed Managerze.

Jeżeli chcesz prowadzić skuteczny marketing i sprzedawać więcej, musisz wypróbować spersonalizowane ramki rekomendacji już dziś! Rozpocznij bezpłatny 30-dniowy okres próbny do platformy iPresso i przekonaj się, że automatyzacja marketingu jest dla Ciebie.

Zarejestruj się tutaj!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.