Jak automatyzacja marketingu zwiększy sprzedaż na Black Friday?

Black Friday już za kilkanaście dni, czy jesteś na niego przygotowany/przygotowana? Masz wielu klientów i chcesz powiadomić ich wszystkich o najlepszych promocjach? Planujesz ogromną wyprzedaż ograniczoną czasowo, ale masz obawy, czy zdążysz wysłać wszystkie wiadomości? Zastosuj narzędzia do automatyzacji marketingu i przyciągnij nowych klientów w Czarny Piątek!

Zareklamuj obniżki cen, wysyłając wiadomości e-mail zachęcające do zakupów

Sądzisz, że maile nie są już popularne? To błąd! E-maile są wciąż jednymi z najbardziej efektywnych kanałów komunikacji i istnieje duże prawdopodobieństwo zachęcenia klienta do zakupu poprzez kampanie marketingowe przekazywane taką drogą. Zalecamy stosowanie segmentacji oraz personalizacji wiadomości, aby dotrzeć do każdego klienta indywidualnie i jeszcze bardziej zachęcić go do zakupów. Z naszym edytorem Drag&Drop stworzysz maile w kilka chwil! Marketing Automation umożliwia zaplanowanie wysyłki wiadomości w porze największej aktywności użytkowników, co pomoże w zwiększeniu wskaźnika otwarć maili oraz kliknięć w linki. Pamiętaj, aby zadbać nie tylko o treść reklamy, ale również ogólny wygląd, który powinien przyciągać wzrok, ale również być spójny z kolorystyką i estetyką całej firmy. Przykładowo sklep z zabawkami dla dzieci nie zachęci ludzi kolorystyką w odcieniach szarości i zieleni, ale księgarnia może zrobić kampanię reklamową na temat książek wojennych z taką kolorystyką i powinna ona spotkać się z pozytywnym odbiorem. W Czarny Piątek możesz wpleść do grafik kolor czarny, ale musisz pamiętać o zachowaniu umiaru i dodaniu też innych barw.

SMS-y powiadomią klientów o rozpoczęciu wyprzedaży

Do Black Friday zostały już ostatnie godziny? Przypomnij ludziom, że powinni zrobić w tym dniu zakupy u Ciebie! Oczywiście możesz wysłać maile, które zachęcą do skorzystania ze specjalnych zniżek, ale niektóre towary mogą już zostać wyprzedane, nim ktoś zdąży sprawdzić swoją pocztę elektroniczną. SMS-y są odczytywane przez większość odbiorców w ciągu kilku minut od wysyłki, więc jest to dobry sposób na kampanię w ostatniej chwili przed tym ważnym wydarzeniem. Prowadząc sklep internetowy z różnymi kategoriami możesz określić, które wiadomości chcesz kierować do danego użytkownika. W ten sposób osoba, która chce kupić lampę do salonu, dostanie link do największych wyprzedaży oświetlenia, natomiast osoba zainteresowana produktami z działu “Kuchnia” otrzyma link do zniżek na wszystkie blaty kuchenne. Pamiętaj, że SMS-y mają ograniczoną ilość, więc twórz krótkie wiadomości, na przykład: “Cześć Agnieszka, Czarny Piątek już jutro! Kliknij w link i zobacz, co przygotowaliśmy na ten dzień specjalnie dla Ciebie! [Link]”

Wykorzystaj e-Couponing i twórz indywidualne kody rabatowe

Czy wiesz, że iPresso umożliwia generowanie własnych kodów dla klienta? Black Friday może być okazją do dopasowania wielkości zniżki w zależności od aktywności danej osoby. Bez problemu lojalny klient otrzyma kod na 30% rabatu na cały Black Week, a pozostałe kontakty w bazie na przykład 20% tylko na jeden dzień. Wystarczy, że stworzysz do tego odpowiedni scenariusz. W iPresso masz wiele możliwości wykorzystania narzędzi lojalnościowych, takich jak e-Couponing. Mając własne produkty stworzysz różnego rodzaju loterie, drukując wygenerowane kody na opakowaniach, a Czarny Piątek może być idealnym dniem na zakończenie akcji i ogłoszenie zwycięzców.

Zastosuj ramki rekomendacji i przedstaw najciekawsze oferty na Black Friday

Niektórzy wchodzą na stronę z ciekawości, a inni poszukują konkretnych przedmiotów. Z ramkami rekomendacji wyświetlisz propozycję ofert indywidualnie dopasowanych do klienta, więc zwiększysz prawdopodobieństwo dokonania zakupów na Twojej stronie. W iPresso mamy możliwość integracji z Vertex AI (środowisko Google Cloud do tworzenia i zarządzania modelami uczenia maszynowego), co pozwoli na wyświetlanie w ramkach rekomendacji różnych produktów, które Google poleci w odniesieniu do aktywności indywidualnego użytkownika. Przykładowo osobie, która po raz pierwszy weszła na stronę sklepu i oglądała wyłącznie “Kurtki” może wyświetlić się rekomendacja trzech płaszczy z wyprzedaży, ale innemu klientowi, także oglądającemu tę kategorię pokaże się ramka rekomendacji z jednym płaszczem i dwiema torebkami, ponieważ akurat tutaj polecone będą produkty podobne do ostatnio przez niego zakupionych. Ramki rekomendacji nie muszą służyć wyłącznie do pokazania towarów ze sklepu, możesz je wykorzystać m.in. także do zaprezentowania w ciekawy sposób Twoich usług.

Użyj scenariuszy MA i zaplanuj kampanię w zależności od zachowania klienta

Każdy klient ma indywidualne podejście do reklam i ich działania na podejmowane decyzje. Są tacy, którzy od razu po wiadomości z kodem rabatowym zrobią zamówienie. Niektórych nie trzeba nawet przekonywać, ponieważ i tak mieli w planach zakupy w Twoim sklepie. Część kupujących pewnie doda kilka produktów do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie dokończy zamówienia. Wiemy, że są różne typy klientów i nikt nie jest w stanie sprawdzać czynności każdego z osobna, dlatego z iPresso stworzysz scenariusze Marketing Automation, które same wywołają konkretną akcję na podstawie czynności danej osoby. Właściwie zaprojektowany scenariusz będzie automatycznie przeprowadzał użytkownika przez całą ścieżkę zakupową, na przykład po wejściu na stronę internetową i dodaniu produktu do koszyka danej osobie pokaże się ramka rekomendacji z innymi podobnymi rzeczami, a jeżeli przez 3 godziny nie dokończy zamówienia, to otrzyma wiadomość mail, przypominającą o produktach w koszyku i informującą o mijającym czasie wyprzedaży na Black Friday. Oczywiście masz znacznie więcej możliwości, więc jesteśmy przekonani, że z chęcią będziesz wykorzystywać scenariusze Marketing Automation w Twojej firmie.

Podsumowanie

Black Friday to idealna okazja na wykorzystanie w pełni potencjału automatyzacji marketingu. Odpowiednio dobrane narzędzia pomogą w pozyskaniu nowych klientów oraz zwiększeniu sprzedaży w firmie, niezależnie od branży i ilości pracowników. Automatyczna wysyłka spersonalizowanych wiadomości różnymi kanałami komunikacji, rekomendacje produktów w interesującej formie graficznej, czy też reagowanie na czynności podjęte przez klienta to tylko niektóre przykłady Marketing Automation, które możesz użyć na Black Friday.

Chcesz przetestować naszą platformę? Zachęcamy Cię do skorzystania z 30-dniowego dostępu próbnego do iPresso. Kliknij tutaj!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.