Blog iPresso Marketing Automation
lojalność klientów, lojalizacja

Co wiesz o lojalności swoich klientów?

Lojalność klienta to ostateczny cel każdego przedsiębiorcy i marketera. Jednocześnie lojalność to coś w sumie nie do końca zrozumiałego i zmiennego. Klienci przecież szukają po prostu najlepszych ofert, prawda? Niedawno serwis MarketingTechNews.com opublikował ciekawą listę statystyk dotyczących lojalności klientów (głównie z rynku brytyjskiego). Zebraliśmy najciekawsze z nich.

  • 76% konsumentów, którzy określają się jako lojalni wobec niektórych marek, nadal chętnie kupuje od innych firm, jeśli tylko jest to dla nich bardziej opłacalne lub wygodniejsze.
  • 70% brytyjskich konsumentów, którzy często kupują od tej samej firmy, nie uważa, że są wobec niej lojalni.
  • Niedawno odnotowano 110-procentowy wzrost (r/r) wśród konsumentów, którzy wymieniają „rozumienie mnie jako jednostki” jako czynnik lojalności wobec marek.
  • 35% brytyjskich klientów twierdzi, że nie są lojalni wobec żadnej marki, ponieważ te nie robią nic, aby zachęcić ich do bycia lojalnymi klientami.
  • 40% konsumentów wyraża gotowość pozostania lojalnymi wobec marek, które zapewniają dodatkową wartość (inną niż produkt lub cena).

Najlepszą rzeczą, jaką możesz teraz zrobić, to wykorzystać tę wiedzę do ulepszenia swojej strategii lojalnościowej.

Aneta Żegleń

Dodaj komentarz