Blog iPresso Marketing Automation

Przez lojalność do sprzedaży

Firmy w swoich działaniach mogą licytować się z konkurencją, która swoim produktem lub usługą jest w stanie zapewnić odbiorcy więcej, lub starać budować się zaufanie i lojalność, która bardziej zagwarantuje przyszłą sprzedaż.

W pierwszym scenariuszu promocje, video prezentacje oraz wypowiedzi “zadowolonych” klientów, którzy już skorzystali, przedstawiają różnego rodzaju produkty lub usługi jako pełne możliwości. To, co jest sprzedawane to nie tylko fizyczny produkt, ale właśnie możliwość na zmianę bieżącej rzeczywistości w coś lepszego dla odbiorcy. Jednak skupianie się jedynie na aspektach, które stwarzają coraz to więcej potencjalnych scenariuszy, daje do rąk odbiorców produkt lub usługę, z którą nie za bardzo wiadomo co zrobić.

Jeśli produkt jest przeładowany funkcjonalnościami na każdą okazję, to istnieje duże ryzyko, że będzie wprowadzać konfuzje. Przeładowanie funkcjami oraz sprzedaż rozwiązań z możliwościami, których odbiorca nie będzie w stanie wykorzystać, jest bardzo popularne. Ta bitwa na możliwości pokazuje jednak, że tak naprawdę nie zna się swoich klientów. Zamiast dostarczać im rozwiązania dopasowane do aktualnych i zmieniających się potrzeb, daje im się coś, z czego mają wybrać sobie sami.

Drugi scenariusz to dostarczanie tego co jest potrzebne, ewoluowanie razem z odbiorcami, dopasowywanie się do nich i w efekcie tworzenie lojalnego community wokół firmy, produktów i usług.  

Warto się zastanowić przed końcówką roku, czy w nadchodzącym 2022 nie zmienić swojego podejścia i nie skupić się bardziej na relacjach z odbiorcami, zamiast zasypywać ich morzem możliwości.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz