Blog iPresso Marketing Automation

Więcej danych, większy engagement, większa sprzedaż

Powyższa ścieżka jest zrozumiała. Jednak dane a Dane to różnica. Te drugie to wartościowe informacje o odbiorcach, po które można łatwo sięgnąć, przeanalizować i wykorzystać w działaniach marketingowych np. W promocjach, feedach (data set), rekomendacjach, scenariuszach marketingowych, scenariuszach marketing automation, newsletterach, przebudowanych stronach z dynamicznymi blokami treści itd.

Te wartościowe dane trzeba umieć wyłowić z morza informacji, które codziennie zbiera każda firma. Mając milionowe bazy odbiorców, można z nich wyprowadzić elementy wspólne, dokonać segmentacji, do każdej zaprojektować persony klientów, przeprowadzić testy A/B/X, sprawdzić, które elementy działają, a które nie i w efekcie zaprojektować takie punkty styku na Customer Journey, że sprzedaż zacznie rosnąć.

Skoro da się to zrobić na dużych bazach, to czemu tego samego procesu nie przeprowadzić na mniejszych. Zyska się dzięki temu więcej czasu, zacznie budować trwalsze relacje z odbiorcami, przekształcając ich w klientów powracających i lojalnych, wprowadzi dobre nawyki co do higieny bazy, która będzie się rozrastać z racji zwiększonej komunikacji oraz wiele więcej. Wszędzie punktem wyjścia są dane.

System iPresso Marketing Automation umożliwia zbieranie najważniejszych danych jak: aktywności na stronie, historia zakupów, aktywność na zabiegi komunikacyjne oraz wielu innych, dzięki którym stworzenie spersonalizowanego scenariusza dla ogółu lub ściśle określonego segmentu nie będzie niczym skomplikowanym. IPresso daje pewność, że zebrane dane są odpowiednio zabezpieczone bez względu na to, w jakim projekcie zostaną użyte. Dzięki zbieraniu tego co najbardziej potrzebne oraz możliwości zaciągania danych ze źródeł zewnętrznych nawet niewielka firma jest zdolna zbudować wartościowe zaplecze informacji o swoich aktualnych oraz potencjalnych odbiorcach. To wszystko bezpośrednio przełoży się na jakość prowadzonej komunikacji, efektywność scenariuszy oraz procent automatyzowanych procesów.

Jeśli jeszcze nie wprowadziliście automatyzacji zachęcamy do spróbowania darmowego 30-dniowego triala. 

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz