Strona główna » Masz biznes, masz stronę? Czas na narzędzia marketingowe

Masz biznes, masz stronę? Czas na narzędzia marketingowe

narziedzia marketingowe dla biznesu, narzedzia marketingowe dla sklepu, narzedzia dla marketera

Masz już swój biznes, masz odbiorców, istniejesz na rynku, a Twoja marka jest rozpoznawana? Chcesz jednak więcej, chcesz dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów, pamiętając, że z pozyskanymi do tej pory kontaktami musisz utrzymać komunikację i nie dać o sobie zapomnieć. Chcesz to wszystko zrobić, tylko jak? Zaczynasz więc używać różnych narzędzi marketingowych, które optymalizują efektywność działań, skracają czas niezbędny do ich wykonania i pozwalają teamowi marketingowemu lub pojedynczemu marketerowi sprawniej wszystko ogarniać. A jeśli da się to zrobić łatwiej?

Wiele narzędzi do zarządzania

Bez dopasowanych, co do potrzeb branży narzędzi marketingowych nie da się prowadzić efektywnej komunikacji, promocji, zbierać danych o preferencjach klientów, reagować na zmieniające się metryki oraz opracowywać nowych strategii i kampanii. Wiele dostępnych na rynku narzędzi ma zastosowanie względnie uniwersalne, sprawdzając się na różnych firmowych polach – np. Google Analytics. Sposoby komunikacji mogą się jednak bardzo od siebie różnić. Coraz więcej firm uskutecznia podejście 360, czyli stara się otoczyć odbiorcę możliwie z każdej strony swoim contentem, zwiększając tym samym siłę i zapamiętywalność swojego przekazu. Inne marki skupiają się tylko na niektórych kanałach komunikacji, które ich zdaniem najlepiej odzwierciedlają ich potrzeby oraz pozwalają najwydajniej dotrzeć do danej grupy klientów.

Różne grupy odbiorców wymagają różnych podejść. Personalizacja contentu wiedzie obecnie prym w działaniach marketingowych i wszystko wskazuje na to, że w 2021 roku na ten aspekt kładziony będzie jeszcze większy nacisk. W rezultacie narzędzia, które pozwalają przeanalizować i wykorzystać zachowania użytkowników na stronie firmowej oraz przełożyć się na budowanie większej lojalności są na wagę złota.

Duża ilość narzędzi – jak zarządzać szybciej?

Narzędzia marketingowe cały czas się mnożą. Podstawowe jak social media, Google Analytics, programy do wysyłki maili oraz optymalizacji kampanii są takie same dla wszystkich, jednak sposobów do ich zarządzania jest znacznie więcej. Firmy z tej samej branży mogą używać zupełnie innego zestawu narzędziowego, który wydajniej sprawdza się na ich polu interakcji z odbiorcami. Komunikacja z odbiorcą ma zasadnicze znaczenie. Nie chodzi już wyłącznie o to, by pozyskać nowego klienta i przekonać go do siebie jakością produktu lub usługi. Informowanie go o zachodzących zmianach, podejmowanych inicjatywach oraz ogólne utrzymywanie go w obiegu jest jednym z głównych celów skutecznej kampanii, oraz strategii marketingowej.

W dzisiejszych czasach Real Time Marketing, czyli żywe i niemal natychmiastowe reagowanie na różne zmiany na rynku oraz w społeczeństwie nabiera coraz bardziej na wartości. Odbiorca chce czuć oraz widzieć, że marka, z którą się związał trzyma rękę na przysłowiowym pulsie. Jeśli nie dostanie komunikatu od „nas”, tylko od konkurencji to zaczną pojawiać się niebezpieczne pytania oraz wątpliwości – czy aby na pewno marka jest z nim tak ściśle zgrana jak mu się wydawało?

Narzędzia marketingowe służą usprawnianiu komunikacji, ulepszaniu Customer Journey odbiorcy oraz budowaniu silniejszych relacji na linii marka-klient. Szybkie reagowanie nie zawsze jest opłacalne dla wszystkich. Pamiętać trzeba, że baza odbiorców składa się z tysięcy osób, wysegmentowanie odpowiednich grup, do których można przesyłać spersonalizowany content, który kładzie większy nacisk na inne (pożądane) aspekty jest kluczowe. Wiadomości zbiorcze, wysyłane w takiej samej formie do wszystkich stają się elementem, od którego coraz bardziej się odchodzi. Sprawiają one wrażenie czegoś powszechnego – a każdy odbiorca chce poczuć się szczególnie. Segmentacja jest niezbędna, jednak wiele narzędzi marketingowych jej nie obsługuje. Efektem jest klikanie z jednego okna do drugiego i „przesiadanie” się w czasie pracy na narzędziach, co może prowadzić do błędów.

Rozwiązaniem są narzędzia do automatyzacji jak iPresso, które pozwalają na połączenie ze sobą wielu różnych narzędzi, magazynowanie, wykorzystanie oraz modyfikowanie kontaktów. iPresso przywiązuje szczególną uwagę do kwestii bezpieczeństwa danych: “Stosujemy autorskie technologie, które poddawane są szczegółowym testom. Nie używamy gotowych komponentów, funkcjonalności iPresso rozwijane są w firmie. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad kodem źródłowym, procesami, zasobami i logiką działania wszystkich elementów systemu”. Z poziomu panelu iPresso możliwym jest przygotowanie spersonalizowanej wysyłki do danego segmentu lub pojedynczych (priorytetowych) odbiorców, ustawienie zaawansowanego scenariusza, opracowanie całej komunikacji dla Customer Journey oraz wiele innych. Łączenie narzędzi marketingowych oszczędza czas oraz sprawia, że marketing manager nie musi rozpraszać swojej uwagi. iPresso dodatkowo pozwala na współdziałanie różnych kont przypisanych poszczególnym ludziom z teamu marketingowego lub podwykonawcom – w rezultacie tylko konkretne osoby mają dostęp do opracowywanej strategii komunikacji zarówno krótko, jak i długoterminowej, a czas realizacji można skrócić do niezbędnego minimum.

Wygodna i bezpieczna integracja

iPresso posiada specjalną bazę integracji, w której można znaleźć wiele powszechnie używanych narzędzi marketingowych, które da się połączyć w celu sprawniejszego operowania na zgromadzonych danych i realizowania zakładanych kampanii. Istnieje również możliwość zintegrowania niestandardowych narzędzi po API przez zespół specjalistów. W ten sposób firmy z różnych branż nie muszą rozstawać się ze swoim softem oraz zapleczem technicznym, do którego są przyzwyczajone. System iPresso pozwala na szeroko zakrojoną integrację, dzięki czemu realizowanie w pełniejszy sposób potencjału marki staje się łatwiejsze.

System zbiera dane o użytkownikach, pozwala na wykorzystanie rozmaitych metryk (np. uwalnia działanie danego scenariusza komunikacji po zmianach zarejestrowanych na jakimś polu) oraz zapewnia bezpieczną ich obróbkę.

Zalety automatyzacji dla marki

Automatyzacja jest zdolna wprowadzić wiele usprawnień w codzienności firm z różnych branż, bez drastycznego wywracania do góry nogami jej działań. iPresso zapewnia między innymi:

  • Platformę Marketing Automation dla profesjonalnych marketerów, dopasowaną branżowo, ze wsparciem
  •  Wielokanałowość
  • Personalizację
  • Szybkość i niezawodność
  • Zintegrowanych MarTech
  • Oraz wiele innych

Jeśli biznes już istnieje jakiś czas, a strona internetowa jest dopięta, warto by następny krok dostarczył marce możliwie jak najwięcej korzyści. Automatyzacja połączona z integracją narzędzi marketingowych będzie opcją, która szybko i stosunkowo niewielkim kosztem przyniesie wielowymiarowe korzyści – zarówno dla odbiorców, jak i samych marketerów.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.