Marketing Automation w systemie iPresso to kompleksowe rozwiązanie wspierające komunikację i sprzedaż. W jego ramach zintegrowano szereg kanałów komunikacji, które pozwalają na wielotorowe dotarcie do aktualnych i potencjalnych klientów.
iPresso odpowiada na zapotrzebowania współczesnego marketingu, w którym komunikacja z odbiorcami przebiega na wielu różnych poziomach zarówno w Internecie, jak i poza nim. System gromadzi i analizuje informacje o zachowaniach i właściwościach naszych kontaktów, monitoruje ich działania. Na tej podstawie wyciąga wnioski, co do adekwatności podjęcia konkretnych zabiegów marketingowych w danym momencie i za pomocą określonych narzędzi. Pozwala z jednego poziomu rozsyłać informacje prasowe do mediów, zarządzać wieloma kontami w różnych serwisach społecznościowych czy wysyłać zindywidualizowane wiadomości e-mail.
Newslettery, smsy, publikacja wpisów w mediach społecznościowych, dystrybucja informacji prasowej, użycie formularzy, landing pages, czy też strony www – dzięki mnogości dostępnych w iPresso kanałów komunikacji docieramy do odbiorców na różnych etapach procesu sprzedażowego z treściami, które są dostosowane do ich oczekiwań. Na podstawie scoringu przyznawanego naszym kontaktom przez system, wiemy, którzy z nich są najbliżsi dokonania zakupu i gotowi na zapoznanie się z naszą szczegółową propozycją. To im system dostarczy atrakcyjną ofertę, np. wysyłając spersonalizowaną wiadomość e-mail.
W iPresso Marketing Automation pozwala na intuicyjne tworzenie kompleksowych ścieżek automatycznej obsługi użytkowników w postaci graficznych algorytmów. Za pomocą algorytmu definiujemy jakie działania i w jakim kanale komunikacji, system ma podjąć w odpowiedzi na określone zachowania naszego potencjalnego klienta.
Algorytmy Marketing Automation iPresso prowadzą do pełnej automatyzacji działań marketingowych, system “wie” bowiem, jakie działania ma podjąć na każdym etapie sprzedaży. Na bieżąco obserwuje działania leadów i w odpowiedzi na ich zachowania podejmuje akcje zdefiniowane wcześniej automatyczną “ścieżką”. Na taką ścieżkę składać się może np. wypełnienie przez potencjalnego klienta landing page’a, które skutkować będzie wysyłaniem do niego e-maila. Jeżeli otworzy otrzymaną od nas wiadomość i kliknie w zawarty w niej link, system powiadomi nas smsem, że powinniśmy nawiązać kontakt telefoniczny.
Algorytmy iPresso mogą być bardzo rozbudowane i zaawansowane – zależy to wyłącznie od naszych potrzeb. Określone działania mogą być ponawiane, a dany kontakt może przechodzić przez nasz algorytm wielokrotnie. Ustalamy też działania, które system wykona w przypadku braku oczekiwanej reakcji kontaktu.
Technologia iPresso znajduje również zastosowanie w programach lojalnościowych. Przykładem mogą być tu generowane przez system kody, które są następnie nadrukowywane na produktach danej firmy. Kody te klient może, po dokonaniu zakupu, wprowadzić na specjalnej, przeznaczonej do tego stronie internetowej, zdobywając w ten sposób punkty, które dadzą mu określone korzyści (np. udział w konkursie, zniżki na zakup kolejnych produktów). Dzięki uzyskaniu informacji zawartej w każdym podanym przez użytkownika kodzie, zdobywamy wiedzę o naszych klientach i ich decyzjach zakupowych. Która seria produktów cieszy się największą popularnością, jak rodzaj dokonanego zakupu przekłada się na chęć uczestnictwa w programie lojalnościowym, ile osób kupuje nasze produkty regularnie? Zdobycie takiej wiedzy o klientach i ich preferencjach pozwala na podjęcie skutecznych, dobrze stargetowanych działań marketingowych i sprzedażowych.
iPresso umożliwia tworzenie spójnego przekazu marketingowego i i rozdystrybuowanie go za pomocą wielu zintegrowanych ze sobą kanałów, przy uwzględnieniu preferencji i oczekiwań naszych kontaktów.
Z poziomu systemu możemy zarządzać wieloma kontami w mediach społecznościowych, co pozwala na szybką i spójną komunikację z odbiorcami, bez konieczności wielokrotnego logowania się w różnych serwisach.
System zapewnia również wielokanałową dystrybucję naszych informacji do mediów. iPresso wykorzystuje wiele sposobów przekazu informacji prasowych, takich jak e-mail, system redakcyjny, internetowe biuro prasowe, agencje prasowe, media społecznościowe.
Stworzona w systemie iPresso informacja prasowa zostanie za pomocą jednego kliknięcia rozesłana dziennikarzom. Funkcja ekspresowej publikacji umożliwia nam jednoczesną dystrybucję mailingową, publikację w serwisach informacyjnych oraz w serwisach społecznościowych. W ciągu kilku minut informacja dotrze do potencjalnych klientów, inwestorów i mediów na całym świecie.
Odpowiedz