Wielokanałowy Marketing Automation

Fotolia_48500274_Subscription_XXLKonsumenci korzystają z wielu odmiennych źródeł informacji i kanałów komunikacji. Zależnie od wieku, płci, czy branży, mogą preferować odmienne formy interakcji online i offline, używać różnych mediów społecznościowych i poszukiwać informacji za pomocą wielu narzędzi. Skuteczna strategia marketingowa musi uwzględniać tę wielotorowość działań potencjalnych klientów i funkcjonować wielokanałowo, wykorzystując zróżnicowane formy komunikacji z odbiorcami. Taka forma marketingu, która przez długi okres czasu otacza klienta z każdej strony, zarówno w Internecie, jak i offline zwana jest Marketingiem 360°.

Marketing Automation jest kompleksowym rozwiązaniem, które zapewnia skuteczne działania na wielu poziomach marketingu. System ten integruje narzędzia automatyzujące działania marketingowe, umożliwia skuteczną komunikację z klientami, monitorowanie ich zachowań, tworzenie baz danych. Automatyczne podejmuje akcje marketingowe, oparte na stale monitorowanych cechach oraz zachowaniach naszych kontaktów. Zastosowanie Marketing Automation prowadzi do zwiększenia efektywności działań marketingowych poprzez wykorzystanie wielu różnorodnych kanałów interakcji z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Zaletą automatyzacji marketingu jest to, że może ona działać przez cały czas, bez przerwy. Taka forma nieustającej komunikacji z odbiorcami znana jest jako Always-On Marketing.

Jeżeli działania marketingowe mają być skuteczne, dostarczane naszym klientom treści powinny być w jak największym stopniu dostosowane do ich profilu i zaprezentowane w najbardziej dogodnej formie i we właściwym momencie. System Marketing Automation obsługuje bazę danych zawierającą informacje o naszych kontaktach. Ich cechy, zachowania i reakcje na podejmowane przez system działania marketingowe są na bieżąco monitorowane, oceniane i analizowane. Segmentacja kontaktów może być prowadzona zarówno według kryteriów demograficznych, jak i behawioralnych. Na podstawie wyników pochodzących z tej analizy system podejmie w stosunku do konkretnych leadów określone działania marketingowe, używając w tym celu najwłaściwszych kanałów komunikacji.

System automatycznie zarządza takimi kanałami, jak e-mailing, strony www, landing pages, media społecznościowe, formularze internetowe, ankiety internetowe, internetowe biura prasowe, smsy, powiadomienia głosowe, czy pliki z materiałami do pobrania.

Technologia ta znajduje też zastosowanie przy zarządzaniu programami lojalnościowymi. Daje nam np. możliwość generowania specjalnych kodów nadrukowywanych następnie na sprzedawanych produktach. Kody te mogą być wprowadzane przez nabywców na podanej stronie internetowej w zamian za określone korzyści (np. możliwość udziału w konkursie). Pozwala nam to monitorować zachowania konsumentów, sprawdzając m.in. które partie produktów sprzedają się najlepiej lub jaka część naszych klientów dokonuje zakupów regularnie. W efekcie zyskujemy wiedzę o naszych klientach i ich preferencjach, co prowadzi do zwiększenia efektywności naszych akcji marketingowych i wzrostu sprzedaży.

Automatyczne prowadzenie działań marketingowych skutkuje wzrostem ich skuteczności przy ich jednoczesnym uproszczeniu i przyspieszeniu. Przykładem na to jest system iPresso, w którym Marketing Automation zapewnia tworzenie kompleksowych ścieżek automatycznej obsługi użytkowników w postaci graficznych algorytmów. Za ich pomocą określamy jakie działania system ma podjąć w następstwie na zachowania potencjalnego klienta.

Wykorzystanie MA prowadzi do lepszego poznania oczekiwań i potrzeb naszych obecnych i potencjalnych klientów. Ta wiedza umożliwia dostosowanie contentu i formy komunikacji do wymogów danego leadu. Dzięki temu możemy dotrzeć do naszych odbiorców z bardziej zindywidualizowaną ofertą. Integracja wielu odmiennych kanałów zapewnia nam prowadzenie spójnej komunikacji z klientami.

Analiza trwających kampanii i prowadzony stale monitoring zachowań kontaktów, pozwala systemowi na podjęcie skutecznych działań sprzedażowych. Inna będzie więc strategia w stosunku do osób przejawiających duże zainteresowanie naszymi usługami, a inna w odniesieniu do tych, których działania nie zapowiadają możliwości dokonania zakupu. Każdemu potencjalnemu klientowi system przekaże określone informacje zależne od etapu sprzedaży, na którym się znajdujemy. Bardzo konkretną, atrakcyjną ofertę dostarczy on np. tej osobie, której działania sugerują, że jest już bliska dokonania transakcji. W stosunku do klientów, którzy zakup mają już za sobą, system podejmie natomiast działania mające na celu utrzymanie dobrych i trwałych relacji, które mogą skutkować dokonaniem transakcji w przyszłości.

System iPresso posiada również opcję zarządzania publikacją postów w różnych serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter) bez konieczności ciągłego przelogowywania się między kontami. Wszystko odbywa się z poziomu systemu, dzięki czemu możemy w szybki i sprawny system zamieścić spójne treści w różnych serwisach.

System dysponuje też możliwościami szerokiej, wielokanałowej dystrybucji naszych informacji prasowych. Możemy w prosty sposób rozesłać je do mediów, opublikować w wybranych serwisach informacyjnych oraz wysłać e-mailingiem do określonych kontaktów.

Dzięki integracji wielu odmiennych kanałów marketingowych rozpowszechniany przez nas przekaz jest spójny i skuteczny, a jego tworzenie szybkie i wygodne.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>