blog iPresso Marketing Automation

Google Chrome coraz popularniejszy w Europie Środkowo-Wschodniej

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius przeglądarka internetowa Google Chrome zyskuje coraz większą popularność w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Chrome jest już liderem w Bułgarii, Chorwacji, Serbii, Estonii (ex aequo z Internet Explorer), na Litwie, Łotwie, Słowacji, Ukrainie oraz w Mołdawii, gdzie korzysta z niej już 77% internautów.

Przeglądarka Google zyskuje również w Polsce (ma 29%), gdzie jednak wciąż przoduje Firefox (41%). Poza naszym krajem , Firefox jest najpopularniejszy jedynie wśród internautów z Węgier i Słowenii.

W Czechach liderem jest Internet Explorer (32%), a na Białorusi Opera (37%), z której korzysta też wielu mieszkańców Ukrainy (25%).

Warto zauważyć, że aż 18% na rynku słowackim ma dedykowana urządzeniom mobilnym WebKit Mobile, która nie zdobyła popularności w pozostałych badanych krajach.

popularne_przegladarki_internetowe_infografika_gemius

Analizą objęto kraje z Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi pomiar ruchu na stronach internetowych, tj. Białoruś, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Serbię, Słowenię, Słowację, Ukrainę i Węgry. Dane pochodzą z lipca 2012 roku i lipca 2013 roku.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz