Czym jest scoring behawioralny i jak działa w systemie iPresso?

System Marketing Automation umożliwia automatyczne ocenianie zaangażowania konsumentów w zakup produktów na podstawie ich cech (scoring demograficzny)  oraz zachowań (scoring behawioralny).

Scoring behawioralny polega na przyznawaniu potencjalnym klientom określonej liczby punktów za wykonywane przez nich działania – takie jak wejście na stronę internetową firmy czy zapoznanie się z e-mailingiem. Dzięki ustaleniu odpowiedniej skali przyznawania punktów dział sprzedaży wie,  którzy konsumenci są najbliżsi dokonania zakupu i wobec których należy podjąć dalsze działania, takie jak np. wysyłka spersonalizowanej oferty, bezpośredni kontakt telefoniczny.

Jak wygląda ustalanie scoringu behawioralnego w iPresso?

Ustalania scoringu behawioralnego w systemie iPresso odbywa się poprzez wybór odpowiednich akcji i bloków warunkowych.

  • Akcje – to czynności, które system wykonuje na zdefiniowanych kontaktach. Za każdą z akcji, takich jak np. wysłanie wiadomości e-mail czy wysłanie SMS’a system przyzna konsumentowi z góry ustaloną liczbę punktów.

lead scoring 1

  • Bloki warunkowe – umożliwiają ocenę aktywności konsumenta i przyznanie punktów za jej wykonanie lub też niewykonanie.

lead scoring 2

Bloki warunkowe pozwalają na przypisywanie zarówno punktów dodatnich, jak i ujemnych za każdą z aktywności konsumentów.

System automatycznie zsumuje punkty zdobyte przez dany kontakt.

Odpowiednio przygotowany plan scoringowy sprawi, że osoby o wysokiej ilości punktów będą jednocześnie osobami najbliższymi dokonania transakcji.

Ilość punktów scoringowych może być warunkiem uruchomienia przez system kolejnych kroków zachęcających do dalszej aktywności – jeżeli np. klient zebrał 50 punktów scoringowych system może automatycznie poinformować go za pomocą specjalnego e-maila o rabacie, jaki uzyska decydując się na szybki zakup.

Każda firma ma możliwość przygotowania własnego, indywidualnego planu scoringu behawioralnego, który najwłaściwiej odda specyfikę jej branży, sprzedawanych produktów i charakteru klientów.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.