blog iPresso Marketing Automation

Rośnie wartość reklamy cyfrowej. Reklama mobilna zyskała 118%

Wartość reklamy cyfrowej w pierwszym kwartale 2014 r. wyniosła według badania 573,9 mln zł (źródło: IAB AdEx dla PwC). Oznacza to wzrost o ponad 38 milionów zł względem pierwszego kwartału roku wcześniejszego, co przekłada się na dynamikę na poziomie +7,1%.

pipeline-moneyReklama internetowa wciąż rośnie w siłę. W pierwszym kwartale 2013 wydatki w tej dziedzinie wynosiły 535,7 milionów złotych, a w analogicznym okresie roku 2014 aż 573,9 mln.

Największą popularnością cieszy się wciąż reklama displayowa, posiadająca 42% udziału w całości reklamy online. To o 1,3 % więcej niż w pierwszym kwartale 2013.

Na stałym poziomie utrzymują się udziały w rynku Search Engine Marketingu (37%) i ogłoszeń (16%).

Szczególną uwagę zwraca przy tym znaczny wzrost nakładów przeznaczanych na reklamę mobilną, która osiągnęła wzrost w wysokości 118%. Udziały wideo wzrosły o 19%, a social media o 2%.

 

Jak wyglądają wydatki na reklamę online według branż?

Liderem pozostała tu motoryzacja, która umocniła swoją pozycję i pozyskała 22% tortu reklamowego online.

W dalszej kolejności mamy następujące branże:

– finanse – 13%

– handel – 9%

– nieruchomości – 8%

– telekomunikacja – 7%

– żywność – 7%

– czas wolny – 6%

Wśród innych branż warto zauważyć znaczne wzrosty wydatków w dziedzinie usług dla biznesu (49%) oraz napojów i alkoholi (26%).

 

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz