Personalizacja treści w 10 liczbach

Dlaczego warto personalizować komunikację z konsumentami? Przedstawiamy 10 statystyk.

1. 57% konsumentów chce pozostawić swoje dane na stronie internetowej pod warunkiem, że zostają one wykorzystane w odpowiedzialny i właściwy sposób (źródło: Janrain).

2. Spersonalizowane e-maile poprawiają wskaźniki kliknięć o 14%  (źródło: Aberdeen).

3. Firmy personalizujące swoje kreacje internetowe odnotowują wzrost sprzedaży średnio o 19% (źródło: Econsultancy).

4. Prawie 3/4 konsumentów w sieci jest niezadowolona z tych serwisów, w których content (oferty, reklamy, promocje) nie jest związany z ich zainteresowaniami (źródło: Janrain & Harris Interactive).

5. 66% marketerów uważa, że zaawansowane targetowanie i personalizacja są głównymi korzyściami ze stosowania systemu Marketing Automation (źródło: State of Marketing Automation 2014).

6. Trzy czwarte marketerów z Ameryki Północnej uważa, że personalizacja jest ważna dla ich firmy, a kolejna 25% uważa, że jest ona średnio ważna (źródło: Neolane and the Direct Marketing Association).

7. 55% marketerów personalizuje swoją komunikację e-mailową. 35% personalizuje zawartość stron internetowych, a 40% planuje robić to w przyszłości  (źródło: Neolane and the Direct Marketing Association).

8.  27% konsumentów twierdzi, że spotkało się ze spersonalizowaną ofertą online. 86% z nich stwierdziło, że personalizacja w jakimś stopniu wpłynęła na ich zakup, w tym dla 25% miała ona silny wpływ (źródło: Infosys).

9. Ponad 90% marketerów twierdzi, że personalizacja doświadczeń konsumentów w sieci jest istotna dla osiągnięcia sukcesu. Jednak niemal 75% marketerów przyznaje, że choć rozumieją wagę personalizacji, to nie potrafią jeszcze jej w pełni przeprowadzić. 59% spośród tych marketerów, którzy ją wprowadzili stwierdziło natomiast, że czerpie wysoki ROI z personalizacji (źródło: Econsultancy i Monetate).

10. Obecnie tylko 5% firm korzysta z personalizacji w dużym zakresie, kolejne 18% używa jej w średnim stopniu. Pośród tych, którzy ją wykorzystują, 36% korzysta z procesów automatycznych, a nie manualnych (źródło: Ascend2).

 

COMMENTS

  • Personalizacja to niestety coś, o czym dość często się zapomina. Zwłaszcza na samym początku biznesowej drogi, kiedy przedsiębiorcy chcą konieczne „złapać jak najwięcej srok za ogon”. W konsekwencji powstaje oferta/treść, która teoretycznie jest skierowana do każdego, a w praktyce…trafia w próżnię.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>