Sprawienie by odbiorcy chcieli zapoznawać się z publikowanymi treściami i by sami je rozpowszechniali jest dla Content Marketingu kluczowe. Tworzony przekaz musi być na tyle atrakcyjny, ciekawy, zabawny i unikalny, by użytkownicy sami chcieli się nim dzielić. Jak osiągnąć to w świecie gdzie konsumenci niemal nieustannie mają dostęp do nadmiaru różnego rodzaju informacji dostarczanych jednocześnie wieloma kanałami komunikacji?
Sposobem na zwiększenie skuteczności działań content marketingowych może być postawienie na treści wizualne. Okazuje się bowiem, że internauci dużo chętniej dzielą się dynamicznym contentem w formie filmów, obrazów, zdjęć, prezentacji czy infografik niż suchymi treściami tekstowymi.
W Internecie wszystko dzieje się szybko, a o uwagę użytkownika rywalizuje mnóstwo informacji ofert. Smartfony i tablety pozwalają na błyskawiczne przesyłanie danych i zapoznawanie się z nimi. Informacja dostarczona konsumentowi zwykle jednak pozostaje w jego umyśle tylko przez moment zanim nie zaabsorbuje go coś innego. Dlatego tak ważne jest by dostarczać odbiorcom takie treści, które natychmiast ich zaciekawią i zostaną zapamiętane oraz rozpowszechnione.
Jak dowodzą badania, skuteczność treści wizualnych wynika z samych właściwości ludzkiego umysłu. 90% informacji docierających do mózgu to dane wizualne, a obrazy przetwarzane są przez mózg 60 tysięcy szybciej niż tekst (źródła: 3M Corporation i Zabisco).
Jak przekłada się to na dostarczane konsumentom treści? Content zawierający zdjęcia ma o 94% więcej wyświetleń niż taki, który ich nie zawiera. Nie trzeba dodawać, że znacząco wpływa to na poziom zaangażowania użytkowników w dostarczone im treści.
Wzrost znaczenia wizualnego przekazu w ostatnich latach ma kilka przyczyn. Są wśród nich m.in. coraz lepsze możliwości techniczne dostarczania i odbierania zdjęć, filmów i innych elementów graficznych: błyskawiczne rozprzestrzenianie się smartfonów i tabletów, szerokie rozpowszechnienie sieci bezprzewodowych, mniejszy koszt przekazywania danych. Ważną rolę odgrywają tu też media społecznościowe, które dają swoim użytkownikom coraz większe możliwości publikacji danych wizualnych. Na samym Facebooku, ludzie dzielą się 300 milionami zdjęć dziennie, co rocznie daje liczbę ponad 100 miliardów fotografii.
Pojawiły się też serwisy, które z założenia nastawione są właśnie na przekaz wizualny, takie jak Pinterest czy Instagram. Dane statystyczne dotyczące korzystania z tego ostatniego mówią o 45 milionach zdjęć udostępnianych tam każdego dnia.
Z analiz wynika też, że Pinterest, serwis społecznościowy najbardziej skupiony na obrazach, przekierowuje więcej ruchu na strony docelowe niż Google Plus, LinkedIn i YouTube łącznie.
Rosnąca popularność treści wizualnych przekłada się też na ich zastosowanie w działaniach marketingowych.
Marketerzy dobrze zrozumieli szansę jaką daje im pomysłowy content w postaci infografik, prezentacji, filmów wideo czy zdjęć publikowanych w sieci.
Właściwie zastosowany wizualny Content Marketing pozwala firmie wyróżnić się z natłoku treści, którymi bombardowani są konsumenci.
Jakie są zalety wizualnego content marketingu?
- częstsze i szybsze udostępnianie w mediach społecznościowych (użytkownicy mediów społecznościowych chętniej dzielą się obrazami niż tekstem)
- przekraczanie barier językowych – informacje wyrażone za pomocą obrazów są zrozumiałe bez względu na znajomość języka
- lepsze SEO (uzyskane m.in. dzięki rozpowszechnianiu linków do ciekawych materiałów wizualnych przez samych konsumentów)
- wzrost zaangażowania konsumentów w publikowane treści
- odbiorcy łatwiej przyswajają sobie i zapamiętują informacje zaprezentowane w formie zdjęć czy obrazków
- wzrost świadomości marki
- wzrost sprzedaży
Odpowiedz