Automatyzacja marketingu w małej firmie nie tylko zwiększa skuteczność działań promocyjnych, ale również pozwala na lepsze zrozumienie i angażowanie klientów

Jeśli prowadzisz małą firmę, prawdopodobnie nie chcesz komplikować sobie życia i korzystać ze zbyt wielu narzędzi, które często oferują funkcje, których nawet nie potrzebujesz. To zrozumiałe, że chcesz skupić się na kwestiach, które są ważne dla twojej firmy i pomagają ci się rozwijać. Jeśli tak to wygląda w twojej firmie, to czytaj dalej, ponieważ automatyzacja marketingu może być dla ciebie ważnym wsparciem!

Oczywiście każda mała firma ma swoje potrzeby i wymagania, ale na potrzeby tego artykułu skupimy się na czterech aspektach automatyzacji marketingu, które mogą pomóc ci ulepszyć sposób prowadzenia firmy niezależnie od tego, jaki rodzaj biznesu prowadzisz:

  • lepsze zrozumienie grupy docelowej,
  • zwiększanie sprzedaży poprzez stronę internetową,
  • maksymalne wykorzystanie potencjału kampanii Google Ads,
  • komunikacja z klientami za pośrednictwem e-maila.

Zacznijmy od pierwszego zastosowania automatyzacji marketingu.

Lepsze zrozumienie grupy docelowej

Oczywiście sukces w biznesie online zależy od kilku kluczowych czynników, ale wszystko zaczyna się od dobrego zrozumienia swoich klientów i ich potrzeb. Jeśli nie masz pojęcia o ludziach, którym próbujesz sprzedać swoje usługi, będziesz miał trudności z osiągnięciem zadowalającego poziomu zarobków. Nawet jeśli jesteś firmą jednoosobową, musisz rozumieć swoich klientów i ich potrzeby. Tutaj z pomocą przychodzi jedno z naszych rozwiązań.

Zarządzanie bazą kontaktów to w praktyce bardzo prosta platforma CRM. Nie zawiera dziesiątek funkcji, których nie potrzebujesz (do takich zastosowań mamy bardziej zaawansowane narzędzia). Ta funkcja pozwala ci po prostu przechowywać wszystkie dane klientów w jednym, zorganizowanym miejscu. Do każdego kontaktu można przypisać konkretne atrybuty, np. jaką firmę reprezentuje dana osoba, jakie działania zwykle podejmuje na twojej stronie lub podczas komunikacji z twoją firmą oraz jakie są między nimi relacje (jeśli np. kontakty są w jakiś sposób powiązane). Jeśli potrzebujesz dodatkowych atrybutów, których nie ma w standardowym zestawie, możesz dołożyć własne.

Dzięki temu narzędziu możesz przechowywać wszystkich klientów i ważne informacje na ich temat w jednym miejscu, oszczędzając w ten sposób mnóstwo czasu i czyniąc interakcje z klientami bardziej efektywnymi.

Marketing automation pozwala ci zwiększać sprzedaż poprzez stronę

To prawda – automatyzacja marketingu NIE jest narzędziem sprzedaży bezpośredniej. Jednak usprawnia i automatyzuje dużą część procesu sprzedaży w twojej firmie, szczególnie jeśli oferujesz swoje produkty/usługi bezpośrednio na stronie internetowej. W tym miejscu chcemy zwrócić twoją uwagę na kolejne dwie funkcje naszej platformy:

  • Content automation: dzięki tej funkcji możesz dostosować zawartość swojej witryny do potrzeb i zainteresowań potencjalnych klientów. Oto przykład: jeśli prowadzisz sklep internetowy i masz potencjalnego klienta zainteresowanego obuwiem dla mężczyzn, może to być pierwsza rzecz, którą zobaczy na twojej stronie. Dzięki temu budujesz pozytywny UX już od momentu, gdy ktoś wejdzie na twoją stronę.
  • Ramki rekomendacji: odgrywają one ważną rolę w personalizowaniu komunikacji z klientami. Ramki rekomendacji mogą dostarczać spersonalizowanych rekomendacji nie tylko dotyczących produktów znajdujących się w twojej ofercie, ale także treści. Możesz więc np. polecać różne wpisy na blogu różnym grupom odbiorców, np. w zależności od ich branży.

Integracja z Google Ads

Jest bardzo prawdopodobne, że twoi klienci szukają twoich produktów i usług w Google. Być może prowadzisz już kampanie Google Ads, aby zwiększyć ruch wysokiej jakości w swojej witrynie. Jeśli tak, możesz zintegrować iPresso ze swoim kontem Google Ads.

Jakie korzyści daje ta integracja? Krótko mówiąc, iPresso zasila Twoje konto Google Ads lepszymi danymi o odbiorcach. Jest to możliwe, ponieważ zbieramy dane o zachowaniach i potrzebach klientów. Dane te można wykorzystać do tworzenia skuteczniejszych kampanii reklamowych w Google poprzez tworzenie spersonalizowanych grup odbiorców.

Dzięki temu efektywnie wydajesz swój budżet marketingowy, bo możesz dotrzeć do osób podobnych do twoich obecnych klientów, zwiększając w ten sposób szanse na zdobycie nowych klientów.

Wykorzystaj e-mail marketing w pełni

Czy e-mail nadal jest głównym narzędziem komunikacji w twojej firmie? Prawdopodobnie tak. W takim wypadku możesz skorzystać z naszej funkcji e-mail marketing i usprawnić masową komunikację ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami, których masz w swojej bazie adresów e-mail.

Nasze narzędzie umożliwia projektowanie atrakcyjnych e-maili i newsletterów za pomocą prostego edytora typu przeciągnij i upuść, który nie wymaga kodowania. W ten sposób możesz stworzyć dobrze wyglądające e-maile w ciągu zaledwie kilku minut. A kiedy już będą gotowe, możesz zdecydować, kto powinien je otrzymać – możesz wysyłać kampanie e-mailowe skierowane do wszystkich odbiorców w twojej bazie lub tylko do wybranych jej segmentów.

Nasze narzędzie e-mail marketing pozwala także personalizować twoje e-maile (w oparciu o informacje o klientach, które masz w swojej bazie danych) i przeprowadzać testy A/B, aby zobaczyć, co lepiej rezonuje z twoimi odbiorcami.

Czy muszę korzystać ze wszystkich funkcji marketing automation?

Oczywiście, że nie! I nie będziemy pobierać dodatkowych opłat za umożliwienie Ci dostępu do funkcji, których nie potrzebujesz. Dla wielu MŚP podstawowa wersja Basic naszej platformy jest w zupełności wystarczająca. Jeśli jednak potrzebujesz niestandardowych funkcji, skontaktuj się z naszym zespołem, a chętnie ci je udostępnimy (o ile są dostępne w naszym systemie). W ten sposób możesz stworzyć platformę zawierającą wszystko, czego potrzebujesz, bez pobierania opłat za rzeczy, których nie potrzebujesz.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, możesz skontaktować się z naszym zespołem lub skorzystać z bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego, dzięki któremu możesz przetestować działanie iPresso.

Cieszymy się na przyszłą współpracę z tobą!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.