Czy Twoja przygoda z marketingiem dopiero się rozpoczyna? A może niedawno otworzyłeś firmę i chcesz, aby dynamicznie się rozwijała i przyciągała coraz więcej klientów? W obu wypadkach powinieneś dobrze poznać podstawy marketingu internetowego. A my chętnie Ci w tym pomożemy!
Marketing internetowy to wbrew pozorom bardzo szeroka dyscyplina, obejmująca zarówno kwestie techniczne, analityczne, strategiczne, jak i kreatywne. Poznanie wszystkich gałęzi marketingu i tego, jak wpływają one na funkcjonowanie Twojej firmy, może zająć trochę czasu. Ale zachęcamy Cię do wyruszenia w tę fascynującą podróż. Marketing nieustannie się rozwija, a dzięki wykorzystaniu danych jest coraz lepszy, coraz bardziej precyzyjny.
Aby pomóc naszym czytelnikom i klientom lepiej zrozumieć, jak to wszystko funkcjonuje, regularnie dzielimy się wiedzą na naszym blogu i profilach społecznościowych. Znajdziesz u nas tylko sprawdzone i przetestowane porady, które pomogą Twojej firmie.
Poniżej znajdziesz listę zagadnień, które poruszamy na blogu iPresso. Do każdego punktu jest też link, który zaprowadzi Cię do pełnej wersji artykułu. Zaczynajmy!
Podstawowe wskaźniki marketingowe – jak je wyliczyć i co oznaczają?
CTR, NPS, CAC, ROAS, OR – trochę tego jest. Jeśli chcesz wiedzieć, co znaczą te skróty i o czym tak naprawdę informują, koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem, w którym przedstawiamy kluczowe wskaźniki marketingowe
10 podstawowych wskaźników marketingowych, które musisz znać
Lead nurturing – o co chodzi?
Prawdopodobnie obiło Ci się o uszy to określenie, ale co ono tak naprawdę oznacza? W tym artykule wyjaśniamy, czym są leady, czym cechuje się lead i co zrobić, żeby odpowiednio się zatroszczyć o wszystkie firmy/osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami/usługami.
Czym jest lead nurturing i jak możesz wykorzystać tę strategię w swoim biznesie?
Lejek marketingowy – poznaj ścieżkę klienta
Marketing funnel, czyli lejek marketingowy obrazowo pokazuje, jaką drogę musi pokonać potencjalny klient, aby dobrze poznać Twój biznes i złożyć zamówienie. Skąd wzięło się porównanie do lejka i co dzieje się na różnych jego etapach? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule:
Lejek marketingowy – co trzeba o nim wiedzieć?
Co powinieneś wiedzieć o e-mail marketingu?
E-mail marketing może być bardzo pomocny w docieraniu do aktualnych i potencjalnych klientów. Na naszym blogu wyjaśniamy, jak wykorzystywać to narzędzie, aby było nie tylko skuteczne, ale też legalne (nie zapominaj o przetwarzaniu danych osobowych!). Pokażemy Ci, jak zbudować bazę odbiorców i co zrobić, aby Twoje newslettery cieszyły się uznaniem odbiorców.
SEO: Czy jesteś widoczny w Google?
SEO to działania polegające na dostosowywaniu strony do wymagań Google. Jeśli będziesz to robić dobrze, Google wynagrodzi Cię lepszą widocznością w największej wyszukiwarce świata. Poznaj kluczowe elementy SEO i już dzisiaj zacznij pracować nad widocznością swojej strony internetowej!
E-commerce: jak zachęcić klientów do kupowania?
Poznaj pięć skutecznych sposobów, które pozwolą Ci zachęcić obecnych i przyszłych klientów do wkładania większej liczby produktów do koszyka. Pokażemy, jak oferty ograniczone czasowo, promocje i programy lojalnościowe mogą szybko zwiększyć Twój zarobek w świecie e-commerce.
Jak zachęcić klientów, żeby kupowali więcej?
Jak mierzyć skuteczność działań marketingowych?
Kiedy decydujesz się na prowadzenie kampanii marketingowych, na pewno oczekujesz konkretnych rezultatów. Oczywiście w marketingu jest jeden najważniejszy rezultat – większa sprzedaż. Jednak w zależności od tego, co robisz i jakie stawiasz sobie cele, możesz zmierzyć różne rzeczy. Do takich pomiarów możesz użyć różnych technik i narzędzi. W tym wpisie omawiamy najważniejsze z nich:
Mierzenie skuteczności działań marketingowych
Zachęcamy Cię, abyś regularnie tu zaglądał – lista tekstów i poruszanych tematów będzie się systematycznie wydłużać. Mamy nadzieję, że znajdziesz u nas wiele praktycznych informacji i wskazówek, które pomogą Ci lepiej promować Twój biznes w sieci.
Odpowiedz