Jak wynika z niedawnego badania opublikowanego przez Brightcove, 85% konsumentów na całym świecie w coraz większym stopniu polega na materiałach wideo, zamawiając produkty i usługi w sieci. Czy to oznacza, że nadszedł czas na treści wideo w e-commerce?
Firma zapytała klientów na całym świecie o to, jak ważny jest kanał wideo w ich ścieżkach zakupowych. Jak pokazują odpowiedzi, całkiem ważny! Oto najważniejsze statystyki z tego badania:
- 48% respondentów twierdzi, że wideo zwiększa ich zaufanie do zakupów online.
- 71% przyznaje, że filmy z interaktywnymi funkcjami są bardzo ważne podczas zakupów online.
- Ponad 50% uczestników wydarzeń transmitowanych na żywo (tzw. live stream) twierdzi, że dokonało zakupów w wyniku uczestnictwa w takim wydarzeniu.
- 36% badanych uważa, że wideo jest najbardziej pomocne w odkrywaniu nowych produktów.
Co ciekawe, według Brightcove, wideo może być również wykorzystywane jako ważna część obsługi posprzedażowej! Tak więc sprzedawcy online – szykujcie swoje kamery! Najprawdopodobniej treści wideo już wkrótce staną się nieodłączną częścią e-commerce.
Odpowiedz