Blog iPresso Marketing Automation
baza kontaktów, odbiorcy treści, szkolenia spotkania online

Nowy rodzaj odbiorców

Rok pandemii dokonał wielu zauważalnych zmian. Jedną z najistotniejszych, która mogła wielu umknąć, jest wytworzenie się nowych grup odbiorców, którzy oczekują konkretnych działań od firm, dając im doskonałą okazję do wypracowania silnych i długotrwałych relacji.

Porozumiewanie się za pośrednictwem różnorodnych platform jest już codziennością dla milionów ludzi na całym świecie. Przedstawiciele różnych grup docelowych chętniej sięgają po możliwości rozwinięcia swoich kompetencji oraz nabycia nowych zdolności, jeśli można to zrobić w formie on-line. Większe poczucie bezpieczeństwa oraz komfort przekładają się na znaczny wzrost zainteresowania tego rodzaju usługami. Wiele firm ma tutaj dość szerokie pole do manewru, by usprawnić swoją komunikację z odbiorcami. Sesje Q&A odnośnie produktów/usług, darmowe webinary, angażujące materiały video lub różnorodne szkolenia z obsługi produktu. Wszystko to pozwala na pokazanie odbiorcy, że komunikacja z firmą nie urwie się nagle w momencie zakupu.

Działy marketingowe w swoich strategiach zaczynają coraz częściej wybierać możliwość edukowania swoich odbiorców za pośrednictwem wcześniej nagranych prezentacji lub spotkań na żywo na platformie video. Coraz więcej odbiorców oczekuje od firm tego rodzaju działań. Chcą oni uzyskać maksimum wartości z zakupionej usługi lub produktu, móc zadać pytania i mieć świadomość, że ich zdanie liczy się w obieranym przez firmę kierunku rozwoju.

Ta nowa grupa odbiorców, która jest otwarta na nowe informacje będzie ciągle rosnąć. Warto wziąć pod uwagę ich potrzeby w opracowywaniu nowych strategii i określając priorytetowe KPI.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz