Blog iPresso Marketing Automation
digital marketing trendy 2021, trendy w marketingu, marketing online trendy, digital marketing nowe trendy

Zwróć uwagę na trendy w digital marketingu

Współczesne trendy w digital marketingu opierają się na działaniach, które są w stanie zapewnić możliwie jak największą pewność co do długoterminowych strategii w czasie pandemii. Jednocześnie pozostawiają one wystarczająco miejsca na dokonanie nagłych zmian. Niepewność zawsze była obecna podczas działań rynkowych – szczególnie tych długofalowych. W obecnych czasach jest jej znacznie więcej. Skutkuje to wykształcaniem się nowych trendów, które znajdują zastosowanie zarówno w marketingu jako takim, jak i są dopasowane stricte do konkretnych branż. Na brak pomysłów mających przeciwdziałać niekorzystnym skutkom pandemii, które zapewnią rozwój firmie w czasach niepewności, narzekać nie można. W efekcie problemem nie staje się ilość, tylko jakość.

Poniżej kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę w najbliższych miesiącach, by być w stanie lepiej dostosować się zarówno do tych zaplanowanych zmian, jak i tych niespodziewanych.

Co zrobić?:

Zacząć śledzić bardziej zaawansowane metryki – same wejścia, reakcje, odtworzenia w social media to zbyt mało, żeby rzeczywiście dowiedzieć się wystarczająco o swoich odbiorcach i dopasować do ich szczególnych preferencji marketingowy content.

Znaleźć alternatywę dla „third party cookies– targetowanie odbiorców po plikach cookies, póki co jest ciągle możliwe, jednak to już nie potrwa długo. Google planuje zablokowanie tej możliwości w przeglądarkach Chrome w 2022 roku, więc czasu na przestawienie się nie zostało wiele.

Zautomatyzuj, co jesteś w stanie – w firmie nie wszystkie procesy muszą dziać się z udziałem marketera i czekać na jego zielone światło. Komunikację, jak i wiele pobocznych działań można z powodzeniem zautomatyzować oszczędzając czas, środki oraz możliwości zespołu.

Staraj się opracowywać strategie, które zagwarantują elastyczność w trakcie zbliżających się niepewnych czasów.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz