Strona główna » Persona w Marketing Automation

Persona w Marketing Automation

Persona w Marketing Automation

Persona jest modelem, który odwzorowuje naszego klienta wraz z zespołem istotnych dla nas cech. W zależności od naszych potrzeb, możemy takiej personie przypisywać zainteresowania, jej charakterystyczne cechy, umiejętności, potrzeby czy wymagania. Dzięki specyficznej klasyfikacji będziemy w stanie dotrzeć z odpowiednimi treściami do zainteresowanej grupy docelowej klientów. Dzięki zebranej wiedzy o potencjalnych konsumentach można uniknąć nietrafionej komunikacji. Nietrafione komunikaty potrafią dodatkowo zniechęcać konsumentów, a celem działań marketingowych jest m.in. zdobywanie jak i utrzymywanie dotychczasowych kontaktów.

Przypisując personom poszczególne cechy, należy pamiętać o tym, że mają one potem posłużyć kategoryzacji. Zatem używane wartości powinny być ograniczone i powtarzalne. Utworzenie grup warto dokładnie przemyśleć, ponieważ im więcej person stworzymy, tym większe problemy możemy mieć w zapamiętaniu cech poszczególnych grup. 

Możemy zwrócić np. uwagę na używane urządzenia (smartfon, komputer, tablet), marki bądź rodzaje używanych produktów. To wszystko w oparciu o zebrane i przeanalizowane już dane marketingowe. 

Ważnym elementem jest także wygląd, dopasowywany na podstawie zebranych danych. Może to być zdjęcie, jednak należy zadbać o to, by pokazywało osoby z prawdziwego życia a nie odrealnione i stockowe propozycje. Coraz popularniejsze są także graficzne wizualizacje w formie avatarów. Ten drugi sposób prezentacji został wykorzystany w iPresso. 

Oprócz zdjęcia, persona będzie zatem zawierać podstawowe informacje, jak imię, wykształcenie, zawód, stan cywilny, posiadanie dzieci/zwierząt, prowadzony styl życia i wszystkie inne dodatkowe informacje, które chcielibyśmy o niej wiedzieć a jesteśmy w stanie zdobyć. 

Oczywiście to zadanie będzie ułatwione, jeśli skorzystamy z dostępnych szablonów. Użytkownicy iPresso będą dysponowali taką możliwością. Oprócz zbierania i analizowania danych będzie je można teraz uporządkować i zwizualizować w postaci persony. Działania marketingowe będą nie tylko zautomatyzowane, ale także dopasowane do potrzeb klientów, co pozwoli udoskonalić nasze scenariusze. 

Ponadto, persony będą przydatne w późniejszym procesie przygotowywania kampanii marketingowych. Dzięki temu w trakcie tworzenia kolejnych projektów, możemy dopasowywać je w oparciu o konkretne “osoby”, które będą miały sprecyzowane cechy. Może pomóc nam to w ocenie słuszności naszych wyborów i dopasowania oferty, która będzie bliższa naszej grupie docelowej – zarówno pod względem treści, medium jak i kanału przekazu. Wykreowane persony pomogą nam w tworzeniu odpowiednich postów na blogu, skutecznych reklam a nawet obecności firmy w social mediach.

Im prawdziwszą pod względem elementów ludzkich personę stworzymy, tym bardziej będzie nam to ułatwiało i nadawało kierunek naszej pracy.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.