iPresso potrafi bardzo dobrze skupić się na kliencie – końcowym kontakcie (np. użytkowniku serwisu www, kliencie sklepu internetowego, konsumencie kakao danej marki). To znaczy, że dane jakie gromadzi rejestrowane są zawsze w kontekście kontaktu (klienta) oraz czasu w jakim następują zmiany.
Każdy kontakt w iPresso może mieć strukturę danych (atrybutów, aktywności) opisującą go jako klienta. Struktura ta jest unikalna dla każdej marki oraz kontekstu biznesu. Łączy elementy CRM oraz danych behawioralnych, które później są wykorzystywane przez pozostały rozwiązania Marketing Automation i Real Time Marketing na platformie.
Główną rolą CDP jest gromadzenie danych. iPresso robi to w czasie rzeczywistym (lub zbliżonym) i zapisuje dane w strumieniach składających się głównie z informacji o aktywnościach użytkowników stron i aplikacji. Skala gromadzenia danych jest bardzo duża i liczy często gigabajty dziennie dla jednej marki.
Rozwiązania klasy CDP zawarte w iPresso są otwarte na integracje z innymi systemami w celu zapewnienia jak najwyższej synergii i wykorzystania potencjału posiadanych danych oraz coraz bardziej wyrafinowanych i spersonalizowanych kampanii.
On-line + off-line w CDP?
Zwykle o CDP rozmawiamy w kontekście danych on-line. Dzięki temu, że iPresso jest platformą Marketing Automation zorientowaną branżowo możliwe jest rozszerzenie zakresu gromadzonych danych o klientach o mniej oczywiste źródła takie jak np. kody z opakowań, kasy, czytniki, beacony i inne.
Więcej o możliwościach CDP w iPresso będziemy jeszcze pisać w nadchodzących tygodniach bardziej szczegółowo i z przykładami. Dostajemy dużo sygnałów, że temat ten bardzo Was interesuje 🙂
Odpowiedz