blog iPresso Marketing Automation

Polacy coraz częściej kupują żywność online

Jednemu na czterech Polaków zdarzyło się już dokonać zakupu żywności przez internet – wynika z badania HX Study przeprowadzonego przez agencję mediową Starcom. 3% ankietowanych deklaruje, że zakupy takie robi wyłącznie lub niemal wyłącznie online.

23,6% ankietowanych zrobiło kiedykolwiek zakupy spożywcze w sieci z dostawą do domu.

Wśród tych, którzy dokonali takich zakupów, 17% po raz pierwszy zrobiło to w ciągu ostatniego miesiąca, a 21% – w ciągu ostatniego pół roku. 14% deklaruje, że zrobili takie zakupy w ciągu ostatniego roku, 18% – ponad rok temu, ale mniej niż dwa lata temu; 11% – ponad dwa lata temu; 18% – ponad trzy lata temu.

8% respondentów biorących udział w badaniu to tzw. innowatorzy – osoby, które nie tylko zmieniają swoje nawyki zakupowe związane z możliwością zakupów spożywczych online, lecz także zachęcają inne osoby do takich zmian.

Osoby, które kiedykolwiek zrobiły takie e-zakupy zostały też zapytane o to, jak często decydują się na kupowanie produktów spożywczych online z dostawą do domu. 37% zadeklarowało, że kupuje raczej w sklepach tradycyjnych, ale od czasu do czasu wybiera zakupy spożywcze w sieci. Jeden na czterech (27%) z nich stwierdził, że kupuje żywność niemal wyłącznie w sklepach tradycyjnych, a w wyjątkowych sytuacjach zamawia takie produkty w sieci. Jedynie 3% przyznało, że produkty spożywcze kupuje wyłącznie lub niemal wyłącznie przez internet.

Osoby kupujące produkty spożywcze w sieci decydują się na taką formę zakupów przede wszystkim wtedy, gdy chodzi o:

  • zakup produktów ciężkich/trudnych do przeniesienia – 38%;
  • zakup produktów, które trudno jest kupić w innych miejscach – 37%;
  • zakupy okazjonalne (np. przed przyjęciem) – 37%.

Wśród osób, które nie robią zakupów spożywczych online, najczęstszymi powodami takich decyzji jest to, że:

  • wolą osobiście wybrać produkty, jakie kupują – 57%;
  • nie mają zaufania co do jakości/świeżości produktów – 40%

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz