blog iPresso Marketing Automation

iPresso Satellite – jak wykorzystać możliwości tego rozwiązania?

Opady deszczu lub śniegu, kursy walut, wyniki meczów piłkarskich, aktualny poziom zanieczyszczenia powietrza – jaką wartość mogą mieć tego rodzaju dane dla działań marketingowych?

Nie od dziś wiadomo, że informacja daje władzę. Satellite, nowa funkcjonalność iPresso, pozwoli marketerom nie tylko na gromadzenie najistotniejszych danych z otoczenia, lecz także na ich skuteczne wykorzystanie w swoich działaniach marketingowych.

Jak można spożytkować dane napływające do iPresso?

Pogoda – zakupowa atmosfera

Dynamiczny rozwój weather based marketingu (marketingu pogodowego) pokazuje, że informacje pogodowe stanowią istotną wartość nie tylko dla firm sprzedający napoje chłodzące czy zimowe ubrania. Jak wynika z badań, warunki meteorologiczne wpływają m.in. na nastrój konsumentów i ich gotowość do realizacji zakupu – co oznacza, że dane na ich temat mogą zostać wykorzystane przez firmy niemal z każdej branży.

Spełnienie określonych przez marketera warunków – np. odnotowanie w Warszawie temperatury niższej niż 5° C – pozwala na automatyczne uruchomienie przygotowanego wcześniej elementu, np. scenariusza Marketing Automation, w ramach którego wysyłane są wielokanałowo informacje o zniżkach na określone produkty (np. zimową odzież i obuwie, opony do samochodów, narty). Dzięki temu konsumenci dostają informację o możliwości dokonania korzystnego zakupu w chwili, gdy mogą rzeczywiście rozważać taką decyzję.

Sport – wyniki nie tylko na boisku

Sukcesy osiągane przez sportowców przekładają się bezpośrednio na zainteresowanie określonymi produktami (gadżetami związanymi z danym zawodnikiem czy drużyną, strojami, akcesoriami sportowymi i kibicowskimi).

Wyniki sportowe mogą też zwiększać wśród kibiców popularność określonych tras i punktów docelowych. Zakwalifikowanie się drużyny narodowej na turniej odbywający się w danym kraju czy gole strzelane przez polskich piłkarzy we włoskiej lidze – dane tego rodzaju mogą zostać spożytkowane np. przez przewoźników czy biura podróży do zareklamowania swoich usług. iPresso Satellite pozwoli wykonać takie działania w najdogodniejszym momencie i z najlepszym wyczuciem.

Promocje zakupowe dla walczących ze smogiem

Świadomość społeczna w zakresie czystości powietrza i środowiska cały czas rośnie. Konsumenci zwracają dużą uwagę na smog i są coraz bardziej skłonni do przeciwdziałania jego skutkom.

Posiadając dane na temat bieżącego stanu zanieczyszczenia powietrza, sprzedawca może w najwłaściwszym momencie zareklamować swoje produkty (oczyszczacze powietrza albo maski ochronne), docierając w odpowiedniej chwili do segmentu osób, które chętnie zainwestują w takie rozwiązania by chronić swoje zdrowie.

I dużo więcej…

Powyższe przykłady to oczywiście tylko namiastka możliwości oferowanych przez iPresso Satellite. Rodzaj wykorzystywanych danych i sposoby ich zastosowania zależne są zawsze od branży w jakiej działa firma, celów jakie chce osiągnąć, czy grup docelowych, do których adresuje swoją ofertę. iPresso Satellite pozwala w elastyczny sposób dostosować metody wykorzystania danych, tak by najlepiej spełniały one oczekiwania konkretnej firmy.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz