Strona główna » Testy A/B/X w iPresso – wybierz najlepszą wersję e-maila i akcji na stronach

Testy A/B/X w iPresso – wybierz najlepszą wersję e-maila i akcji na stronach

Testy A/B/X w iPresso – wybierz najlepszą wersję e-maila i akcji na stronach

Testy A/B/X to rozwiązanie, które pozwala marketerom na wyłonienie najlepszego wariantu danej kampanii e-mailingowej lub akcji na stronie (np. komunikatu pop-up). iPresso zapewnia możliwość porównania nawet 5 takich kreacji. Dzięki porównaniu wyników uzyskanych przez poszczególne wersje, marketerzy mogą przeprowadzić kampanię wykorzystującą ten wariant komunikatu, który cieszył się największym powodzeniem wśród odbiorców.

Testy kampanii e-mail

iPresso pozwala marketerom na stworzenie do pięciu różnych wersji tej samej kampanii i porównanie wyników osiąganych przez każdy z wariantów.

Modyfikacji mogą podlegać różne elementy takiej wysyłki. Twórcy takiego komunikatu mają zatem możliwość porównania różnych tematów e-maila czy nazw nadawcy, ale także samej zawartości danej wiadomości. Przetestować można również czas wysyłki (różne godziny i dni wyjścia wiadomości).

test abx

To od osoby tworzącej kampanię zależy jakie elementy danej wysyłki chce przetestować. Co ważne, to do marketera należy też wybór wskaźnika, na podstawie którego system wyselekcjonuje najskuteczniejszy wariant e-maila.

Parametrem takim może być np. wskaźnik otwartych e-maili czy klikniętych linków, które są w nich zawarte, ale też np. zakup dokonany w sklepie internetowym w określonym okresie po otrzymaniu wiadomości.

Po przeprowadzeniu wysyłek do losowo wybranych grup testowych następuje wybór wersji zwycięskiej – może on zostać wykonany w sposób automatyczny na podstawie określonych kryteriów, lub manualnie przez użytkownika systemu.

 

Testy akcji na stronach

Podobne testy przeprowadzić można również w celu wyłonienia najskuteczniejszej akcji na stronie, czyli np. pop-upu pojawiającego się na stronie internetowej firmy. Również w tym przypadku iPresso umożliwia przygotowanie do 5 różnych kreacji i pokazanie każdej z nich określonej grupie odbiorców.

Twórca kampanii może procentowo określić jakiej części grupy docelowej wyświetli się dany komunikat (np. po 20% każdej z pięciu grup).

popup-2

popup

Po przeprowadzeniu takiego testu jego wyniki widoczne będą w wygenerowanym przez system raporcie. W przypadku pop-up’u w raporcie zawarte zostaną dane o liczbie wyświetleń, kliknięć i zamknięć komunikatu.

Dzięki porównaniu wyników uzyskanych przez poszczególne wersje, marketerzy mogą przeprowadzić kampanię wykorzystującą ten wariant komunikatu, który cieszył się największym powodzeniem wśród odbiorców.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.