Strona główna » Młodzi Polacy na e-zakupach

Młodzi Polacy na e-zakupach

Młodzi Polacy na e-zakupach

98% polskich internautów w wieku 18-24 lat robi zakupy w sieci przynajmniej raz na sześć miesięcy. Aż 84% deklaruje przy tym, że kupuje online przynajmniej raz w miesiącu, a jedna na trzy osoby z tej grupy – nie rzadziej niż raz w tygodniu. Takie wyniki przynosi badanie Generacja Z na zakupach w Internecie opracowane przez SW Research dla Trusted Shops.

Dane te oznaczają, że przedstawiciele pokolenia Z korzystają z zakupów online znacznie częściej niż pozostała część społeczeństwa. Badanie przeprowadzone przez Trusted Shops na ogóle polskich konsumentów wykazało, że co drugi badany robi zakupy w sieci raz lub dwa razy na miesiąc, podczas gdy tylko 16% kupuje online przynajmniej raz na tydzień.

Typowym zachowaniem dla przedstawicieli grupy wiekowej 18-24 lata, czyli tzw. pokolenia Z, są też zakupy mobilne. Za pomocą smartfona kupuje trzech na czterech respondentów z tej grupy, a co czwarty wykorzystuje w tym celu tablet. Najpopularniejszym urządzeniem pozostaje jednak laptop, z którego do kupowania w sieci korzysta 82% badanych.

Co ciekawe, pomimo świetnej znajomości nowych technologii, przedstawiciele pokolenia Z wciąż dosyć często korzystają z płatności gotówkowych (jest to druga najchętniej wybierana forma płatności, z wynikiem 36%). 45% respondentów wskazuje natomiast na szybkie przelewy internetowe jako preferowaną formę zapłaty.

Tym co wyróżnia konsumentów należących do Pokolenia Z jest też robienie większej ilości zakupów o drobnej wartości, czyli tych nieprzekraczających 59 zł (24% – w stosunku do 16% wśród ogółu społeczeństwa). Zdecydowanie rzadziej młodzi konsumenci decydują się na zakup produktów droższych niż 500 zł. Najczęściej wartość transakcji mieści się w przedziale 100-249 zł.

Zapytani o największe korzyści z zakupów online, przedstawiciele pokolenia Z wskazywali na atrakcyjne oferty e-sklepów (79%), a także możliwość zamawiania produktu czy usługi w dowolnym momencie (78%) i z dowolnego miejsca (72%) oraz dostępność większego wyboru produktów niż w sklepach stacjonarnych.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.