Strona główna » iPresso i Facebook Custom Audiences – jak to działa w praktyce?

iPresso i Facebook Custom Audiences – jak to działa w praktyce?

iPresso i Facebook Custom Audiences – jak to działa w praktyce?

Połączenie możliwości iPresso z Custom Audiences jest jednym z elementów kompleksowej integracji między systemem Marketing Automation i Facebookiem. Rozwiązanie to pozwala na skuteczne dotarcie do precyzyjnie określonych grup docelowych na Facebooku w oparciu o dane zgromadzone w iPresso.

Facebook Custom Audiences umożliwia reklamodawcom dotarcie do użytkowników na podstawie danych związanych z ich wiekiem, płcią, lokalizacją, czy zainteresowaniami. Integracja Custom Audiences z iPresso pozwala na jeszcze dokładniejsze określenie grup docelowych z wykorzystaniem ich danych behawioralnych i demograficznych zarejestrowanych w systemie.

iPresso daje marketerom szerokie możliwości segmentowania bazy kontaktów w oparciu o aktywności, atrybuty, czy kategorie kontaktów. Dzięki temu z bazy systemu można na podstawie odpowiednich kryteriów wyselekcjonować ściśle określone grupy kontaktów, a następnie przesłać je do Facebook Custom Audiences, gdzie odpowiednio przygotowane posty reklamowe zostaną wyświetlone tylko temu konkretnemu segmentowi kontaktów – np. osobom, które spełniły następujące warunki:

  • w danym okresie odwiedziły stronę internetową sklepu,
  • otworzyły newsletter zawierający informację o promocji,
  • dokonały wcześniej zakupu określonego produktu.

 

Dodatkowo można określić, że mają to być osoby określonej płci i wieku, pracujące w danej branży, czy mieszkające w konkretnym mieście lub regionie.

Rozwiązanie takie można wykorzystać w szeregu działań marketingowych:

  • precyzyjne dotarcie do segmentu kontaktów – reklamę na Facebooku mogą zobaczyć te kontakty, które spełniają ściśle określone warunki demograficzne (płeć, wiek, miejsce zamieszkania) oraz behawioralne (dokonane wcześniej zakupy, przeczytane e-maile, wizyty na stronach sklepu). Dzięki Custom Audiences grupa docelowa może zostać określona na podstawie bardzo precyzyjnych kryteriów – np. dealer samochodowy może skierować swój post do mężczyzn w wieku 25-30 lat, mieszkających w Warszawie i zainteresowanych motoryzacją.
  • lead nurturing – wyświetlanie odpowiednim segmentom leadów wartościowych postów mających na celu ich edukację i wzrost zainteresowania produktem. Kontaktom należącym do stworzonego w iPresso segmentu – np. posiadającym odpowiednią liczbę punktów scoringowych i tym, które dokonały już wcześniej zakupu danego produktu – wyświetlić można na FB post zachęcający do skorzystania ze specjalnej promocji.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.