Strona główna » Polski rynek e-commerce jest wart 40 mld złotych

Polski rynek e-commerce jest wart 40 mld złotych

Polski rynek e-commerce jest wart 40 mld złotych

W 2017 roku zakupy online robiło 54% polskich użytkowników internetu (w 2016 r. było to 50%) – wynika z raportu E-commerce w Polsce 2017 opracowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska. Oznacza to, że z usług e-handlu skorzystało 14,3 mln Polaków.

Dynamicznie rozwija się handel w polskim internecie – w sieci sprzedają zarówno globalne marki, jak i niszowe sklepy. Wartość e-commerce w 2018 r. ma przekroczyć 50 mld złotych, a w 2020 r. może sięgnąć nawet 70 mld – wynika z analiz zawartych w raporcie. Zakupy w sieci są przez klientów postrzegane jako nieskomplikowane (41%) oraz wygodne (44%), a także tańsze (33%) i zajmujące mniej czasu (39%) niż te realizowane w sklepach stacjonarnych.

Polscy klienci coraz częściej postrzegają też zakupy online jako bezpieczne. W 2016 roku 43% respondentów uważało je za ryzykowne, w 2017 r. z taką opinią zgadzało się już tylko 38% ankietowanych.

Największą popularnością cieszą się działające w sieci:

  • sklepy wielobranżowe (51,5% zasięgu wśród internautów),
  • AGD, RTV, elektronika, fotografia, komputery (48,8%),
  • odzież (47,3%),
  • inne sklepy o określonym profilu (38,9%),
  • literatura, muzyka, filmy (29,7%),
  • perfumy i kosmetyki (25,2%).

Z ostatnich badań Gemius wynika, że szybko rośnie mobilność polskich e-konsumentów. W 2015 r. 37% respondentów wykorzystywało smartfony do e-zakupów, w 2016 r. – 41%, a w 2017.r – już 47 %.

Do zakupów online najbardziej zachęca klientów atrakcyjna cena produktów (47%), niskie koszty dostawy (42%), oraz pozytywne wcześniejsze doświadczenia (40%). W dalszej kolejności mówiono o przejrzystej i funkcjonalnej stronie internetowej (26%) oraz łatwym sposobie składania zamówień (23%).

Z badania wynika też, że e-mail marketing wciąż pozostaje kluczowym kanałem komunikacji z klientem. Do najefektywniejszych typów wiadomości transakcyjnych należą powitalne wiadomości e-mail, które generują 4 razy więcej otwarć i 5 razy więcej kliknięć niż standardowe kampanie e-mail. Na ich skuteczność korzystny wpływ ma też zastosowanie scenariuszy Marketing Automation oraz segmentacji (pozwala to zwiększyć liczbę aktywnych użytkowników nawet o 15%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.