Powiadomienia web push pozwalają na skuteczne dotarcie do internautów w czasie rzeczywistym. W iPresso komunikaty tego rodzaju można wyświetlać ściśle określonym grupom użytkowników, np. osobom, które porzuciły koszyki zakupowe, odwiedziły daną podstronę lub zapisały się na newsletter. Jak w praktyce wygląda korzystanie z tego kanału komunikacji?
Czym są notyfikacje web push?
Powiadomienia web push pozwalają na komunikowanie się w czasie rzeczywistym z internautami korzystającymi z przeglądarek, zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych – nawet wtedy, gdy nie przebywają oni w danym momencie na konkretnej stronie. Wystarczy, że raz wyrazili zgodę na otrzymywanie takich wiadomości.
Komunikaty te mają formę małych prostokątnych okienek i różnią się nieco wyglądem w zależności od tego na jakiej przeglądarce są wyświetlane. Zawsze posiadają jednak pewne stałe elementy, tzn. tytuł i treść tekstową, które można uzupełnić o grafikę oraz link do strony www.
Jak je skonfigurować?
Tworzenie powiadomień web push przebiega w iPresso w prosty i intuicyjny sposób dzięki wykorzystaniu kreatora iPresso Studio. Web push jest tu jednym z czterech dostępnych kanałów komunikacji – obok e-maili, sms’ów i wiadomości głosowych.
Zobacz jak skonfigurować taką wysyłkę krok po kroku!
Jakie zgody musi posiadać użytkownik, aby mogły być mu wysyłane web pushe?
Użytkownik musi w przeglądarce zezwolić na otrzymywanie powiadomień. Aby wyrazić zgodę na otrzymywanie web pushy należy kliknąć zezwalaj w komunikacie, który pokaże się na stronie. Użytkownik może też w każdej chwili wyrazić, zmodyfikować lub usunąć zgodę.
Co to jest WebPushToken?
Token jest utożsamiany z urządzeniem (przeglądarką), na którym użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie powiadomień. Dla użytkowników posiadających jeden, bądź więcej tokenów możemy wysłać web pushe.
Jak można sprawdzić czy dany kontakt posiada przypisany WebPushToken ?
Aby sprawdzić czy dany kontakt posiada przypisany WebPushToken należy w Managerze kontaktów wybrać interesujący nas kontakt – po prawej stronie widoczny jest podgląd jego atrybutów – a następnie po przewinięciu na dół można odnaleźć tam informacje nt. przypisanych tokenów (ważne: tylko jeśli kontakt je posiada).
W tym konkretnym przypadku widoczne są 2 WebPushTokeny przy wybranym kontakcie – każdy z nich pochodzi z urządzenia mobilnego z przeglądarką Chrome. Tym sposobem wybranemu kontaktowi można wysłać 2 WebPushe – po jednym na każde urządzenie.
Dlaczego liczba tokenów może się różnić od liczby kontaktów?
Liczba odbiorców przy wysyłce może być większa lub mniejsza od kontaktów w stworzonym segmencie. W wysyłce web push jako odbiorcę traktuje się każdy token (tj. urządzenie) kontaktu spełniającego kryteria. W związku z tym, jeżeli w segmencie są osoby, które nie posiadają żadnych tokenów – liczba odbiorców się zmniejszy, a jeśli są osoby, które mają więcej, niż jeden token – liczba ta wzrośnie.
Jak wykorzystać web pushe do przypomnienia o porzuconym koszyku?
Powiadomienia web push można wykorzystywać np. do informowania klientów o nowych produktach, zniżkach czy rabatach, promowania treści na firmowym blogu i przypominania o zbliżających się wizytach.
Zobacz jak w praktyce wygląda zastosowanie tego kanału do odzyskiwania porzuconego koszyka.
Jakie statystyki można sprawdzić w Dashboardzie Web Push?
W ramach Dashboardu Web Push dostępne są dane związane z liczbą web push tokenów przypisywanych przez system urządzeniom, na których wyrażono zgodę na otrzymywanie powiadomień typu web push.
Do statystyk tych należą m.in. liczba tokenów, liczba tokenów mobilnych i desktopowych, przyrost liczby tokenów, a także ich liczba z uwzględnieniem podziału na rodzaje kontaktów (rozpoznane, anonimowe) czy wykorzystywanych przeglądarek internetowych.
Odpowiedz