Strona główna » Web Push w iPresso – jak przypomnieć o porzuconym koszyku

Web Push w iPresso – jak przypomnieć o porzuconym koszyku

Web Push w iPresso – jak przypomnieć o porzuconym koszyku

iPresso wprowadza nowy kanał bezpośredniej komunikacji z internautami. Są to powiadomienia web push wyświetlane są w czasie rzeczywistym za pośrednictwem przeglądarek internetowych.

Powiadomienia web push można wykorzystywać do informowania klientów o nowych produktach, zniżkach czy rabatach, promowania treści na firmowym blogu i przypominania o zbliżających się wizytach.

Poniżej przedstawiamy przykład zastosowania tej formy komunikacji w odzyskiwaniu porzuconego koszyka.

Załóżmy, że użytkownik wszedł na stronę sklepu RTV w poszukiwaniu konkretnego produktu. W czasie pobytu niemal zdecydował się na zakup nowego telewizora dodając go do koszyka. W międzyczasie jego uwaga została jednak odciągnięta od strony, a sam proces zakupowy nie został dokończony.

Mamy tu zatem do czynienia z porzuconym koszykiem – i właśnie wtedy z pomocą przychodzą nam powiadomienia web push.

Jak to działa w praktyce?

porzuconym procesie w iPresso należy zdefiniować takie parametry jak aktywność rozpoczynająca, aktywność konwersyjna i czas na dokonanie konwersji.

Aktywnością rozpoczynającą będzie w tym przypadku dodanie produktu do koszyka.

webpush01

Jako czas na dokonanie konwersji możemy podać, np. 60 minut. Jeżeli w tym okresie nie nastąpi aktywność konwersyjna, czyli w naszym przykładzie zakup produktu, oznaczać to będzie, że nastąpiło porzucenie koszyka.

webpush02

W takim przypadku system automatycznie podejmie zdefiniowane przez marketera działanie, którym może być m.in.  wyświetlenie potencjalnemu klientowi web pusha.

webpush

Internaucie automatycznie wysłany zostanie komunikat przypominający o porzuconym koszyku i zawierający link, którego kliknięcie spowoduje przejście do strony pozwalającej na dokończenie transakcji.

Zastosowanie takiej formy komunikacji jest dla klienta niezwykle wygodne. Wystarczy jedno kliknięcie, by powrócił do miejsca, w którym przerwał proces zakupowy. Mechanizm taki zwiększa szanse, że zakup zostanie ostatecznie zrealizowany.

Co więcej, sprawnie przygotowany schemat reakcji na porzucony koszyk pozwoli klientowi na sfinalizowanie zakupu na dowolnym urządzeniu – komputerze, smartfonie czy tablecie – pod warunkiem, że wyraził on zgody na otrzymywanie powiadomień na każde z nich.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.