Podział kontaktów w scenariuszu MA, czyli jak wybrać najskuteczniejszą ścieżkę komunikacji

Podział kontaktów to opcja iPresso pozwalająca na przeprowadzenie testów A/B/X na dowolnym etapie scenariusza marketingowego. Dzięki niej marketerzy są w stanie przetestować różne warianty komunikacji i wybrać ten, który jest najskuteczniejszy.

Działanie takie pozwala m.in. na:

  • porównanie konwersji osiąganej w różnych kanałach komunikacji,
  • przetestowanie skuteczności różnych wersji tej samej oferty,
  • porównanie wyników sprzedażowych w zależności od zastosowania różnych wariantów scenariusza (np. z różnymi blokami opóźnienia).

 

Przykładowy scenariusz zaprezentowany poniżej umożliwia marketerowi sprawdzenie efektywności poszczególnych kanałów komunikacji w wysyłce oferty.

scenariusz

Wstępna wiadomość zostanie wysłana wszystkim uczestnikom scenariusza za pośrednictwem e-maila. Następnie system sprawdza, czy nastąpiło otwarcie mailingu. Osoby, które się z nim zapoznały zostaną  podzielone na trzy grupy, do których kolejna, bardziej sprecyzowana oferta trafi poprzez e-mail, SMS i powiadomienie web push.

Można tu w dowolny sposób zadecydować o proporcjach w jakich zostanie podzielona grupa, a także ustalić limity liczby kontaktów, po osiągnięciu których kontakty nie będą dodawane do danej grupy.

Dzięki zastosowaniu takiego podziału, marketer może sprawdzić na losowo dobranej grupie kontaktów, który z kanałów osiąga najlepszą konwersję i ten właśnie wariant zastosować w komunikacji z pozostałymi kontaktami w bazie.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>