Nowe technologie skłaniają firmy do reorganizacji marketingu

Nowoczesne rozwiązania technologiczne skłaniają coraz większą liczbę firm do wprowadzania zmian w strukturach swoich działów marketingowych – wynika z badania Marketing Team Structures Report 2017 opublikowanego przez Technology for Marketing, IDM i Pure360.

  • Rosnąca specjalizacja. 33% marketerów spodziewa się wprowadzenia większej specjalizacji w swoich zespołach. Jedynie 3% sądzi, że nastąpią zmiany w kierunku przeciwnym – bardziej całościowego podejścia do marketingu.
  • Tylko 12% respondentów polega w całości na swoich własnych rozwiązaniach marketingowych. Zdecydowana większość współpracuje w tym zakresie z firmami IT i zewnętrznymi agencjami.
  • Kluczowymi umiejętnościami nowoczesnego zespołu marketingowego są: tworzenie strategii marketingowej, content marketing i pozyskiwanie wiedzy o klientach.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>