82% polskich internautów poleca znajomym produkty lub usługi

Zdecydowana większość polskich konsumentów korzystających z sieci www poleca swoim znajomym konkretne produkty lub usługi. Ponad połowa (57%) dzieli się takimi rekomendacjami co najmniej raz w miesiącu, a 14% robi to co najmniej raz na tydzień – wynika z badania Lojalni 2017 – raport o konsumentach, przeprowadzonego przez panel Ariadna.

Polscy internauci najczęściej przekazują sobie rekomendacje w rozmowach bezpośrednich (76%) lub telefonicznych (32%). 25% dzieli się opiniami podczas pobytu w sklepie, a 19% w mediach społecznościowych.

Najczęściej rekomendowane są produkty spożywcze – w ciągu ostatniego roku 42% konsumentów poleciło je innym osobom. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki (39%), a na dalszych pozycjach odzież (25%), książki (21%) i restauracje (19%).

W badaniu sprawdzano również wpływ uczestnictwa w programach lojalnościowych na podejmowanie decyzji zakupowych. Dwóch na trzech ankietowanych przyznało, że udział w takim programie sprawia, że częściej kupują produkty lub usługi danej firmy.

W programach lojalnościowych bierze udział znaczna większość badanych internautów (81%). Trzy czwarte z nich (74%) posługuje się plastikową kartą lojalnościową, jeden na trzech korzysta ze strony internetowej programu, 32% zbiera kupony promocyjne, a 26% gromadzi punkty w postaci pieczątek. Jeden na pięciu ankietowanych (19%) uczestniczył w programach lojalnościowych za pośrednictwem aplikacji w smartfonie.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>