Do zaawansowanych funkcji systemu Marketing Automation w zakresie prowadzenia programów lojalnościowych należy opcja przyznawania kontaktom odrębnych punktów na podstawie różnych kampanii.
Jeżeli dana firma prowadzi zatem komunikację nastawioną na sprzedaż trzech różnych rodzajów produktu, to punkty scoringowe uzyskane przez potencjalnych klientów mogą być zliczane osobno dla każdego z tych trzech produktów.
Pozwoli to na precyzyjne określenie, którzy konsumenci zainteresowani są danymi produktami – i jak duże jest to zainteresowanie.
Dzięki rozszerzeniu funkcjonalności programów lojalnościowych w systemie iPresso możliwe jest stworzenie zoptymalizowanych scoringów. Polegają one na dodawaniu punktów na podstawie kampanii oznaczonej określonym tagiem oraz dodawanie punktów za kliknięcie w link zawarty w kampanii oznaczonej odpowiednim tagiem.
Przykładem może być tu firma prowadząca kampanie marketingowe nastawione na sprzedaż trzech rodzajów szkoleń: dotyczących sprzedaży, zarządzania i motywacji. Wysyłając odpowiednio oznaczone kampanie marketingowe, firma uzyska rzetelną informację na temat tego, którzy klienci zainteresowani są jakim szkoleniem.
Na tej podstawie można będzie ustalić, że dana osoba zainteresowana jest np. szkoleniem sprzedażowym (zgromadziła 100 punktów z kampanii odnoszących się właśnie do tego tematu) i skłonić ją do zakupu oferując w odpowiednim momencie korzystny rabat.
Jeżeli klient ten przejawia też zainteresowanie np. szkoleniem dotyczącym zarządzania (25 punktów), lecz jest ono mniejsze niż w przypadku tego, które dotyczy sprzedaży, można podjąć inne działania zachęcające do silniejszego zainteresowania go tym tematem.
Może się natomiast okazać, że osoba ta w ogóle nie wykazuje zainteresowania szkoleniami dotyczącymi motywacji (nie ma tu żadnych punktów scoringowych). Być może najlepiej będzie więc zrezygnować z wysyłania jej kampanii oznaczonych tagiem motywacyjne, żeby nie zniechęcać jej niedostosowanymi do jej potrzeb treściami – w zamian można skupić się na precyzyjnych działaniach związanych ze szkoleniami dotyczącymi sprzedaży oraz zarządzania.
Takie podejście do programów lojalnościowych i scoringu w systemie Marketing Automation zapewni firmie pozyskanie i utrzymanie klientów oraz nawiązanie z nimi długotrwałych, pozytywnych relacji opartych na ich rzeczywistych potrzebach i oczekiwaniach.
Odpowiedz