NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
11 July 2025
Artykuły

Marketerzy doceniają rolę personalizacji – często nie potrafią jej jednak w pełni wykorzystać

  • 30 grudnia, 2015
  • 2 min read
[addtoany]
Marketerzy doceniają rolę personalizacji – często nie potrafią jej jednak w pełni wykorzystać

44% konsumentów twierdzi, że otrzymuje zbyt wiele wiadomości dotyczących promocji i ofert od firm, a 37% usuwa większość takich informacji bez otwierania ich. 40% wypisało się z subskrypcji e-maila, bo byli przytłoczeni liczbą otrzymywanych wiadomości – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę SAP hybris.

Przyczyną takiego stanu rzeczy, jest według twórców raportu fakt, że wielu marketerów nie personalizuje swoich działań lub opiera się jedynie na demograficznej segmentacji kontaktów (np. dzieląc ich na grupy wiekowe).

66% marketerów skupia się na czynnikach demograficznych, podczas gdy tylko 48% stosuje segmentację behawioralną, a 52% wykorzystuje dane pozyskane dzięki programom lojalnościowym.

Tylko 16 % jest w stanie rejestrować zachowania klientów w czasie rzeczywistym i  reagować na nie wielokanałowo.

Jak wynika z raportu, pomiędzy marketerami, a konsumentami istnieje duża różnica w ocenie poziomu personalizacji. Dwóch na trzech marketerów uważa, że ich wysiłki w tej dziedzinie przynoszą bardzo dobre lub świetne efekty – z opinią tą zgadza się jednak tylko 31% klientów.

91% ankietowanych pracowników działu marketingu zadeklarowało też, że optymalizacja doświadczeń klientów w kontakcie z firmą poprzez zastosowanie personalizacji będzie ich priorytetem w roku 2016.

Badanie przeprowadzono na grupie 1200 konsumentów i 200 marketerów z całego świata.

 

1 Comment

  • Niestety w Polsce coraz gorzej odbierane są maile w stylu „Aniu zobacz to dla Ciebie” – niestety wiele rzeczy brakuje nam w systamach do marketingu np. odmieniania miejscowości, aby wykorzystać to w komunikacji „Do Torunia wysyłamy 50% taniej!” lub „W Toruniu rosną najpiękniejsze truskawki”.

    Co do śledzenia użytkowników w czasie rzeczywistym – wielu marketerów robi to bo to nowy trend, ale rzadko z tego korzysta lub tylko w podstawowym stopniu (porzucone koszyki, odwiedziny cennika itp) a przecież to słóży do dużo większych „Wyższych celów”

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *