39% firm z Unii Europejskiej korzysta z mediów społecznościowych

Prawie cztery na dziesięć firm z UE zatrudniających co najmniej 10 osób wykorzystuje w swojej działalności media społecznościowe. 13% prowadzi własne blogi lub mikroblogi. Tyle samo przedsiębiorstw korzysta z platform pozwalających na publikowanie multimediów (np. YouTube) – wynika z raportu Eurostatu.

Największą popularnością social media cieszą się wśród firm działających na Malcie – z narzędzia tego korzysta tam aż 75% przedsiębiorstw. Na drugim miejscu znalazły się firmy irlandzkie (64%).

W czołówce uplasowały się również: Holandia (63%), Cypr (57%), Dania (56%) i Wielka Brytania (54%).

Polacy natomiast znaleźli się na ostatniej pozycji - tylko 22% rodzimych przedsiębiorstw udziela się w serwisach takich jak Facebook, Twitter czy YouTube. Nieco popularniejsze są one w takich krajach jak Rumunia (25%) i Czechy (25%).

W skali całej Unii Europejskiej odnotowano wzrost popularności social mediów wśród firm – od 30% w 2013 roku, do 36% w 2014 r. i 39% obecnie.

W okresie tym wzrosło też wykorzystanie blogów i mikroblogów (z 10% w 2013 r. do 13% w 2015 r.) oraz narzędzi umożliwiających publikację multimediów (z 11% do 13%).

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>