Jak sklepy internetowe personalizują swoje strony i e-maile?

Już 81% amerykańskich sklepów internetowych personalizuje e-maile, a 68% strony internetowe – wynika z raportu Retention Science. Jak pokazuje badanie konsumenci kupują więcej i powracają do firmy częściej wtedy, gdy dostarczane im treści są dopasowane do ich preferencji, cech i zachowań.

portraits of peopleJakie sposoby personalizacji są najchętniej stosowane?

Najpopularniejszymi formami personalizacji stron internetowych wśród amerykańskich firm prowadzących sprzedaż detaliczną online są:

- rekomendacje konkretnych produktów,

- przypomnienia o koszykach zakupowych,

- posługiwanie się imieniem konsumenta,

- zintegrowana ze stroną wtyczka mediów społecznościowych.

Większość marketerów wciąż jednak nie wykorzystuje zaawansowanych działań w tym zakresie, takich jak dynamiczne dostosowywanie ceny do klienta czy zindywidualizowane zniżki. Obecnie tylko 19% firm ze Stanów Zjednoczonych stosuje kompleksową  indywidualizację kontaktu z klientem na stronach internetowych za pomocą spersonalizowanych ofert i zachęt do dokonania zakupu, a 30% prowadzi takie działania poprzez e-mail.

Większość badanych marketerów (61%) personalizuje e-mailing poprzez wykorzystanie imienia odbiorcy.

W dalszej kolejności stosowane są takie działania personalizujące e-maile jak rekomendacje produktów, dopasowane oferty, przypomnienia o koszykach zakupowych czy dynamiczne dopasowywanie ceny.

Więcej o tym, dlaczego warto personalizować komunikację i jak to robić z Marketing Automation w naszym nowym ebooku!

 

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>