Już 81% amerykańskich sklepów internetowych personalizuje e-maile, a 68% strony internetowe – wynika z raportu Retention Science. Jak pokazuje badanie konsumenci kupują więcej i powracają do firmy częściej wtedy, gdy dostarczane im treści są dopasowane do ich preferencji, cech i zachowań.
Jakie sposoby personalizacji są najchętniej stosowane?
Najpopularniejszymi formami personalizacji stron internetowych wśród amerykańskich firm prowadzących sprzedaż detaliczną online są:
– rekomendacje konkretnych produktów,
– przypomnienia o koszykach zakupowych,
– posługiwanie się imieniem konsumenta,
– zintegrowana ze stroną wtyczka mediów społecznościowych.
Większość marketerów wciąż jednak nie wykorzystuje zaawansowanych działań w tym zakresie, takich jak dynamiczne dostosowywanie ceny do klienta czy zindywidualizowane zniżki. Obecnie tylko 19% firm ze Stanów Zjednoczonych stosuje kompleksową indywidualizację kontaktu z klientem na stronach internetowych za pomocą spersonalizowanych ofert i zachęt do dokonania zakupu, a 30% prowadzi takie działania poprzez e-mail.
Większość badanych marketerów (61%) personalizuje e-mailing poprzez wykorzystanie imienia odbiorcy.
W dalszej kolejności stosowane są takie działania personalizujące e-maile jak rekomendacje produktów, dopasowane oferty, przypomnienia o koszykach zakupowych czy dynamiczne dopasowywanie ceny.
Odpowiedz