E-mail marketing rośnie w siłę. Zgodnie z prognozami Transparency Market Research, jego wartość będzie wzrastać o 20% rocznie i wyniesie 6,5 miliarda dolarów w roku 2018 w porównaniu z 1,5 mld w 2010.
Czynnikami przyczyniającego się do tego wzrostu są większa dostępność do kont e-mailowych za pomocą urządzeń mobilnych oraz rozprzestrzenianie się Internetu w coraz nowsze regiony świata.
Na korzyść płynące z e-mailingu wpływa też fakt, że nastawione na pozyskiwanie konsumentów firmy B2B, skupiają się w większym stopniu na dokładniejszym targetowaniu, dopasowaniu treści do odbiorcy i dostarczeniu mu wartościowego contentu.
Interesujące statystyki przynosi przeprowadzone przez firmę Lionbridge badanie 2014 Global Email Marketing Survey, w którym wzięło udział 570 osób z 25 krajów.
Oto niektóre z wniosków:
-
77% marketerów korzysta w tym zakresie z systemu Marketing Automation lub systemu e-mailingowego.
- E-mailing wykorzystywany jest w takich celach, jak:
– pobudzenie wzrostu zaangażowania konsumentów – 74%,
– informowanie o nowościach i produktach – 71,3%,
– pozyskiwanie klientów / sprzedaż produktów – 63,3%,
– kształtowanie świadomości marki – 57,9%,
– obsługa klienta – 45,3%,
– badanie opinii klienta – 30,8%.
-
Większość firm stosuje e-mail marketing jako element większej, zintegrowanej strategii marketingowej. Tylko 16% respondentów traktuje e-mailing jako osobne, niezintegrowane działanie. 67% spośród tych, którzy stosują zintegrowaną strategię marketingową łączy e-mail marketing z mediami społecznościowymi i content marketingiem.
-
45% marketerów nie ma przejrzystej strategi dotyczącej częstotliwości wysyłania e-maili.
- 42,3% firm stosuje w swoich e-mailach układ responsywny, tak by odpowiadały one potrzebom coraz większej liczby osób sprawdzających pocztę na urządzeniach moblinych.
Odpowiedz