Coraz więcej firm wdraża podejście omnichannel, żeby umożliwić sobie ciągłą komunikację z klientami za pośrednictwem różnych kanałów. Jednak omnichannel może wymagać dużo czasu i pracy, i właśnie tutaj wkracza automatyzacja. Wykorzystując potencjał Marketing Automation w różnych formach komunikacji, personalizacji i reagowaniu na procesy rozpoczynane przez klientów, Twoja firma zaoszczędzi mnóstwo czasu.
Oto trzy główne aspekty omnichannel. Pokażemy Ci, jak je zautomatyzować za pomocą narzędzi dostępnych w platformie iPresso. Zaczynamy.
Wykorzystuj różne formy komunikacji
E-MAIL MARKETING
Jeden z najważniejszych kanałów komunikacji. Firmy wdrażające model omnichannel mogą wysyłać e-maile marketingowe i newslettery, żeby pozostać w kontakcie z klientami oraz informować ich o nowościach i trendach rynkowych. Newslettery wykorzystuj też do dzielenia się wiedzą, np. umieszczając w nich linki do wpisów na Twoim blogu.
Dobra strategia utrzyma zaangażowanie Twojej grupy docelowej, a to jest kluczowe w budowie stabilnego biznesu internetowego.
iPresso zautomatyzuje wiele aspektów Twojego e-mail marketingu. Dostajesz dostęp do kilkudziesięciu szablonów i edytora Drag&Drop. Z pomocą tych narzędzi stworzysz i spersonalizujesz angażujące kampanie mailingowe w kilka minut.
W iPresso przeprowadzisz też testy A/B, żeby zwiększyć skuteczność maili – sprawdzaj różne tytuły, treści i grafiki w mailingach i zobacz, co najlepiej przemawia do wybranej grupy docelowej.
POWIADOMIENIA PUSH
Pushe to dobry sposób na przekazywanie krótkich wiadomości, np. o rabatach czy nowościach. Sprawdzają się, kiedy chcesz ratować porzucone koszyki lub dystrybuować kody promocyjne.
Kluczem do sukcesu w kwestii powiadomień push jest zwięzłość i konkretna wartość dla klienta. Za każdym razem, gdy wysyłasz powiadomienie push, upewnij się, zawiera ono jakąś korzyść dla klienta. Oto przykład wiadomości spełniającej tej warunek: „Hej, Tomek! Nadal szukasz laptopa? Sprawdź nasze nowe modele i odbierz 10% rabatu!”
Dzięki temu klient ma konkretny powód, aby zapoznać się z Twoją ofertą i istnieje duże prawdopodobieństwo, że złoży zamówienie właśnie w Twoim sklepie.
SMS-y
SMS-y i powiadomienia push mają wiele wspólnego. Jeśli Twoja firma komunikuje się z klientami za pośrednictwem telefonów komórkowych, wiadomości tekstowe mogą być bardzo skuteczne, szczególnie w przypadku odbiorców, którzy spędzają mniej czasu w Internecie.
Są trzy główne obszary, w których wiadomości SMS doskonale spełniają swoją rolę:
- Marketing: SMS-y docierają zazwyczaj do odbiorcy w ciągu 5 minut od wysłania, co oznacza, że możesz dotrzeć z odpowiednią wiadomością do swojej grupy docelowej w bardzo krótkim czasie.
- Powiadomienia: za pomocą SMS-ów możesz wysyłać do swoich klientów wszelkiego rodzaju powiadomienia, np. potwierdzenie otrzymania zamówienia, informacje o wysyłce czy informację o umieszczeniu paczki w paczkomacie.
- Autoryzacja klienta: wiadomości SMS można również wykorzystać do celów autoryzacji, na przykład do wysyłania kodów jednorazowych lub odzyskiwania hasła.
Jak widać, wiadomości tekstowe są bardzo przydatne w wielu różnych kwestiach, co czyni je obowiązkowym elementem Twojej strategii omnichannel!
Wykorzystaj potencjał personalizacji
SEGMENTACJA KLIENTÓW
Segmentacja to klucz do każdego skutecznej personalizacji. Dzieląc swoich klientów na grupy o podobnych cechach i zainteresowaniach, możesz dostarczać im treści i oferty dostosowane do ich potrzeb i zainteresowań. Nasze narzędzia do segmentacji mogą pomóc Ci w klasyfikowaniu klientów na podstawie różnych kryteriów dotyczących ich profili i zainteresowań.
Segmentację realizujemy przy użyciu segmentów nawet o bardzo specyficznym opisie, opartych o najróżniejsze atrybuty, akcje i działania przypisywane Twoim kontaktom.
PERSONALIZOWANE REKOMENDACJE PRODUKTOWE
Ta funkcja jest niezwykle istotna w sklepach internetowych. Z naszą pomocą zautomatyzujesz rekomendacje produktowe. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ klienci lepiej reagują na oferty dostosowane do ich zainteresowań. Dzięki temu Twój marketing będzie lepiej rezonować z Twoją grupą docelową.
Nasz system analizuje zachowanie danego użytkownika na stronie i na tej podstawie proponuje produkty zgodne z zainteresowaniami każdego klienta oraz jego wcześniejszymi interakcjami (np. zakupami) z Twoim sklepem. Takie rekomendacje produktowe mogą następnie być wyświetlane bezpośrednio na Twojej stronie internetowej, dzięki czemu osoby, które mają już jakąś historię z Twoją witryną, będą mogły zapoznać się z treściami i ofertami dostosowanymi do nich.
AUTOMATYZACJA CONTENTU
Jeśli chodzi o personalizację, nasze narzędzia do automatyzacji treści pomagają usprawnić tworzenie i dostarczanie spersonalizowanych treści różnym klientom odwiedzającym Twoją stronę internetową. Oto przykład: Załóżmy, że prowadzisz firmę szkoleniową i masz klienta zainteresowanego kursami marketingowymi. W takim przypadku nasz system „wykryje”, że ta osoba jest zainteresowana marketingiem i pokaże jej Twoją ofertę marketingową – wszystko w sposób zautomatyzowany!
Tutaj znowu automatyzacja treści sprawia, że Twoja witryna jest lepiej dostosowana do każdego odwiedzającego, a tym samym skuteczniejsza.
Reagowanie na różne procesy
SCENARIUSZE MARKETING AUTOMATION
Dwie ostatnie kwestie dotyczą konkretnych działań podejmowanych przez Twoich klientów i Twoich odpowiedzi na nich. Dzięki naszym scenariuszom MA możesz skonfigurować predefiniowane scenariusze, które umożliwiają naszym algorytmom automatyczne reagowanie/odpowiadanie na różne działania i zachowania klientów. Ponownie rozważmy krótki przykład: klient trafia na stronę Twojego sklepu; na start widzi pop-up z 10% rabatem za zapis do newslettera. Klient się na to decyduje, otrzymuje zniżkę i dokonuje zakupu. Kilka dni później otrzymuje zautomatyzowane rekomendacje produktowe dobrane na podstawie ostatniego zakupu. Na tym właśnie polegają scenariusze marketing automation.
REAGOWANIE NA PORZUCONE PROCESY
Porzucone koszyki to częsty problem w świecie e-commerce. Z naszą pomocą możesz odzyskać część utraconej w ten sposób sprzedaży, aktywnie reagując na porzucone procesy (np. właśnie niedokończone zamówienia w Twoim sklepie internetowym). Nasza platforma może wysyłać wysoce spersonalizowane wiadomości do każdego użytkownika, który rozpoczął określoną czynność, ale jej nie dokończył i porzucił proces. Może to odnosić się do niedokończonego zamówienia lub niewysłanego formularza kontaktowego.
Podsumowanie
Automatyzacja działań omnichannel jest kluczowa, aby utrzymać konkurencyjność w dzisiejszym dynamicznym świecie online. Wykorzystując różne formy komunikacji, maksymalizując potencjał personalizacji i reagując na różne procesy podejmowane przez klientów, możesz zmaksymalizować ich zaangażowanie, zwiększyć sprzedaż, a nawet poprawić doświadczenia Twoich użytkowników.
Chcesz wiedzieć więcej? Możesz zacząć od wypróbowania naszej platformy (całkowicie za darmo). Wystarczy, że wypełnisz ten krótki formularz; nasz zespół zajmie się resztą!
Odpowiedz