Prawie każda udana kampania marketingowa zaczyna się od stworzenia grupy docelowej. Często wymaga to bazy kontaktów zawierającej dane klientów/użytkowników. Gdy taka baza jest gotowa, musisz efektywnie nią zarządzać, aby móc docierać do swoich odbiorców z przekazem uszytym na ich miarę, co pozwoli Ci czerpać korzyści z pełnej personalizacji. Jak może to wyglądać w praktyce?
iPresso posiada wbudowaną funkcję zarządzania bazą kontaktów. Ta funkcja jest bardzo przydatna, ponieważ umożliwia efektywne gromadzenie i zarządzanie kontaktami w Twojej bazie danych, w tym danymi:
- klientów,
- użytkowników,
- potencjalnych klientów,
- handlowców,
- dostawców,
- partnerów biznesowych itp.
W rezultacie możesz przechowywać dane wszystkich osób, które mają coś wspólnego z Twoją firmą – w jednej dobrze zorganizowanej przestrzeni. Nasz manager kontaktów jest elastyczny i intuicyjny, więc nie potrzebujesz żadnej wiedzy w zakresie analizy danych, aby z niego korzystać. Ale to rozwiązanie pozwala Ci na znacznie więcej!
Manager kontaktów i jego możliwości
Po pierwsze, warto podkreślić, że nasz manager kontaktów umożliwia korzystanie z dowolnego rodzaju kontaktów. Jeśli zatem w swojej firmie korzystasz z danych na temat używanych pojazdów (np. samochodów), możesz dodać je jako kontakty do swojej bazy. Można to wykorzystać na przykład do regularnego informowania o procedurach serwisowych wymaganych dla danego pojazdu w Twojej firmie.
Dodatkowo iPresso umożliwia przypisanie każdemu kontaktowi określonych atrybutów. Są to niestandardowe pola pozwalające na podanie większej ilości informacji o danej osobie. Atrybuty mogą być tworzone na bazie różnych rodzajów danych, co pozwala Ci zachować spójność z rodzajami informacji, z jakich korzystasz na co dzień w swojej firmie.
Jeśli dysponujesz takimi danymi, nasz system może również zbierać informacje o aktywności Twoich kontaktów. Dotyczy to przede wszystkim ich zachowań i działań podejmowanych przez poszczególne osoby w Twojej bazie danych. Oto przykład: załóżmy, że prowadzisz firmę e-commerce. Każdy zakupiony produkt jest właśnie przykładem działania podjętego przez Twojego klienta. Podobnie jest z każdym wysłanym formularzem kontaktowym i każdym produktem włożonym do koszyka. Zbieranie i analizowanie aktywności klientów pozwoli Ci lepiej ich zrozumieć i skuteczniej zaspokajać ich potrzeby.
Wreszcie, znajdziesz w naszym systemie oś czasu (en. timeline), która pozwala zobaczyć, jak aktywność danej osoby kształtuje się w czasie (np. kiedy składa więcej, a kiedy mniej zamówień). Dzięki temu zyskujesz pełny obraz swojej grupy docelowej – wiesz, kim są Twoi klienci, co ich interesuje i jakie działania podejmują w interakcji z Twoją firmą
Wszystko to daje Ci bardziej szczegółowy wgląd w swoją grupę docelową. Jeśli dobrze wykorzystasz posiadane dane, możesz z ich pomocą:
- ulepszyć ofertę swojej firmy,
- wdrażać nowe produkty i usługi,
- prowadzić skuteczne kampanie marketingowe,
- wdrożyć wyższy stopień personalizacji.
A skoro mówimy już o personalizacji, chcemy zwrócić Twoją uwagę na jeszcze jedną ważną cechę naszego systemu – tworzenie relacji między kontaktami.
Powiązania między kontaktami
To jedno z naszych specjalnych rozwiązań, którego nie znajdziesz w każdym systemie marketing automation. iPresso umożliwia łączenie kontaktów w relacje. Oto kilka przykładów:
- Firma -> dział marketingu -> specjalista marketing automation
- Uniwersytet -> wydział IT -> kierownik katedry
- Firma -> pracownik -> samochód służbowy -> serwis samochodowy
Oczywiście nie musisz się ograniczać do relacji typowo biznesowych. Dla przykładu, jeśli sprzedajesz produkty dla zwierząt, możesz łatwo utworzyć relację „właściciel -> zwierzę”.
Łączenie różnych kontaktów w relacje jest szczególnie przydatne, gdy chcesz zwiększyć efektywność prowadzonych działań marketingowych i sprzedażowych. Tutaj personalizacja odgrywa kluczową rolę. Powróćmy na chwilę do naszego przykładu sklepu zoologicznego. Załóżmy, że masz klienta, który ma papugę o imieniu Pola. Dysponując taką informacją, możesz wysyłać wiadomości zachęcające tego klienta do odwiedzenia Twojego sklepu i kupienia czegoś dla swojej papugi. Jak może brzmieć taka wiadomość?
“Hej, [imię]! Jak Pola się miewa? Wiemy, że chcesz dla niej jak najlepiej, więc pomyśleliśmy, że zainteresuje Cię ta nowa zabawka dla papug. To nowość w naszej ofercie, ale już dostajemy bardzo pozytywne opinie na jej temat od klientów. Pola na pewno też się z niej ucieszy!”
I może jeszcze jeden przykład, tym razem ze wspominanym już samochodem służbowym. Jeśli prowadzisz warsztat samochodowy i wiesz, że dane auto jest własnością firmy i zwykle jest użytkowane przez przedstawiciela handlowego o imieniu Karol, możesz wysłać mu spersonalizowaną wiadomość o treści mniej więcej takiej:
„Hej, Karol! Na zewnątrz jest już ciepło; temperatury nie spadają poniżej 7 stopni, więc czas założyć letnie opony do [nazwa marki i modelu]. Zadzwoń do naszego serwisu lub odpowiedz na tę wiadomość, aby umówić się na wymianę opon.”
Dlaczego te wiadomości są skuteczne? Ponieważ są wysyłane do właściwej osoby we właściwym czasie. A ponieważ wykorzystują dane, które przechowujesz w managerze kontaktów, możesz spersonalizować je na zupełnie nowym poziomie, wykraczającym poza proste wstawienie imienia w treści.
Korzyści wynikające z budowania relacji między kontaktami
Dzięki takiej personalizacji z pewnością odnotujesz wzrost zainteresowania wśród swoich klientów/użytkowników, ponieważ będą otrzymywać wiadomości w pełni dopasowane do ich konkretnej sytuacji. Zaoszczędzisz również dużo czasu na tworzeniu spersonalizowanych wiadomości i kampanii, ponieważ prawie wszystkie potrzebne dane są już gotowe w naszym systemie!
Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z tym artykułem, w którym szczegółowo omawiamy Contact Managera. Jak zawsze zachęcamy Cię również do wypróbowania naszej platformy. Wystarczy, że poprosisz o darmowy okres próbny!
Odpowiedz