Media i rozrywka to bodaj jeden z najbardziej wymagających sektorów B2C. Użytkownicy wymagają treści wysokiej jakości i spersonalizowanych rekomendacji filmów i seriali. Podtrzymywanie zainteresowania użytkowników stanowi jednak duże wyzwanie. Na szczęście możesz nieco ułatwić sobie to zadanie, wykorzystując marketing automation. W jaki sposób?
Rynek video nieprzerwanie się rozwija i szacuje się, że urośnie do wartości 115 miliardów dolarów w 2026 roku:
To jednak tylko jedna strona medalu. Ta branża jest niezwykle wymagająca. Liczba platform streamingowych rośnie z każdym rokiem, a najwięksi gracze na tym rynku inwestują setki milionów dolarów w tworzenie angażujących treści wysokiej jakości, w tym seriali, filmów dokumentalnych, programów i filmów pełnometrażowych.
Jeśli zarządzasz platformą rozrywkową, potrzebujesz wszelkiej dostępnej pomocy. I tu zaczyna się rola automatyzacji marketingu. I od razu mamy dobrą wiadomość – trafiłeś idealnie, bowiem nasze rozwiązanie iPresso M&E jest jedyną tak zintegrowaną platformą marketing automation na polskim rynku, która wspiera komunikację dla kanałów dystrybucji VOD, telewizji satelitarnej, treści SmartTV, www i mobile.
Co składa się na naszą ofertę?
Spersonalizowane rekomendacje i komunikacja
To absolutna podstawa w tej branży. Właśnie w personalizacji tkwi sekret sukcesu takich platform jak Player czy Netflix. Widzowie oczekują rekomendacji filmów i seriali dostosowanych do ich zainteresowań. Jeśli im ich nie zapewnisz, konkurencja chętnie ich przyjmie z otwartymi ramionami.
Nasze rozwiązanie umożliwia nie tylko prezentowanie spersonalizowanych rekomendacji filmów i seriali, ale również:
- informowanie o publikacji nowego sezonu,
- oferowanie wybranych programów i filmów na daną okazję (np. komedie romantyczne na walentynki),
- rekomendowanie filmów dokumentalnych poświęconych niedawno obejrzanym filmom/serialom,
- informowanie o zbliżającym się końcu wykupionego dostępu,
- wyświetlanie personalizowanych reklam na SmartTV,
- i wiele więcej!
Wszystkie te zastosowania można wykorzystać przy pomocy różnych kanałów komunikacji z użytkownikami:
- e-mail,
- powiadomienia web i mobile push,
- powiadomienia wyświetlane bezpośrednio w odtwarzaczu,
- powiadomienia na platformie VOD.
Wiedza na temat klientów i ich ścieżki zakupowej
Nie ma mowy o spersonalizowanej komunikacji, jeśli nie dysponujesz odpowiednią ilością danych o swoich klientach. Z chęcią pomożemy Ci również w tym zakresie! Z iPresso masz dostęp do rozwiązań IT umożliwiających przechowywanie i analizowanie dane o Twoich klientach (mówimy tu przede wszystkim o CDP, zarządzaniu bazą kontaktów i segmentacji użytkowników).
Z pomocą wszystkich tych narzędzi możesz zbierać informacje o swoich użytkownikach i dostarczać im rekomendacje dopasowane do ich profili i zainteresowań. iPresso M&E pozwala dostosowywać komunikację do indywidualnych użytkowników i ich grup (segmentów). Ponadto możliwe jest budowanie i optymalizacja ścieżki zakupowej, zarządzanie cyklem życia klientów i częstotliwością komunikacji z nimi i elastyczna administracja różnymi bazami danych w jednym miejscu.
Możesz na przykład tworzyć konkretne scenariusze MA pod różne sytuacje. Załóżmy, że jakiś widz właśnie skończył oglądać dany serial. Możesz wysłać mu powiadomienie o następnym serialu/programie, który warto obejrzeć i to zaraz po zakończeniu ostatniego odcinka! Inna ciekawa opcja to możliwość zapisu do listy oczekujących na nowy sezon.
W ten sposób dbasz o efektywność komunikacji z użytkownikami, która z kolei przekłada się na:
- lepsze doświadczenia użytkowników (UX),
- większe ich zaangażowanie,
- lojalność względem Twojej platformy.
Pozostawaj w kontakcie, wykorzystując różne kanały
Z iPresso nie jesteś ograniczony do konkretnego kanału komunikacji. Im więcej masz danych kontaktowych swoich użytkowników, tym więcej kanałów komunikacji możesz wykorzystać. Do Twojej dyspozycji oddajemy:
- e-maile i newslettery,
- powiadomienia push,
- pop-upy i powiadomienia bezpośrednio na stronie internetowej,
- WhatsApp.
Różnorodność kanałów komunikacyjnych pozwala Ci pozostawać w kontakcie z widzami, nawet jeśli nic w danym momencie nie oglądają lub nie mają nawet włączonego telewizora.
Budowanie lojalności i poszerzanie grona użytkowników
Poczta pantoflowa jest ważnym źródłem nowych leadów, także w branży rozrywkowej. Dzięki iPresso możesz lojalizować swoich użytkowników i udostępniać im narzędzia dające dostęp do dodatkowych korzyści. Do Twojej dyspozycji oddajemy trzy rozwiązania:
- eCouponing (umożliwiamy generowanie drukowanych lub cyfrowych kuponów i ich dystrybuowanie wśród Twoich widzów).
- Programy punktowe (udostępniamy możliwość tworzenia wielu programów monetyzacyjnych).
- Lead nurturing (tutaj chodzi przede wszystkim o edukowanie klientów tak, aby zwiększyć ich gotowość do zakupu lub wykupienia subskrypcji).
Stale rozwijamy naszą platformę!
Nasz zespół nigdy nie spoczywa na laurach. Stale rozwijamy naszą platformę, aby dostarczać klientom nowe przydatne funkcje, rozwiązania i narzędzia. Na początek zapoznaj się z naszą aktualną listą funkcji. Zaglądaj tu regularnie, niedługo ta lista będzie jeszcze dłuższa!
Jeśli szukasz sposobów na maksymalne wykorzystanie potencjału swojej platformy rozrywkowej, zachęcamy Cię do wypróbowania rozwiązania iPresso! Zerknij na naszą podstronę dla firm działających w sektorze media & entertainment i wypełnij formularz kontaktowy, który znajdziesz na dole tej podstrony. Chętnie umówimy się na krótkie spotkanie, podczas którego przekonasz się, jak iPresso może usprawnić Twoją codzienną pracę (spotkanie do niczego nie zobowiązuje!).
Do zobaczenia po drugiej stronie ekranu!
Odpowiedz