iPresso - Customer Data Platform

Customer Data Platforms to cyfrowe platformy umożliwiające gromadzenie danych o klientach ze wszystkich dostępnych źródeł i integrowanie ich w jednym miejscu. Z ich pomocą możesz znacznie poprawić analitykę i działania marketingowe w Twojej firmie, a to dopiero początek. Dzisiaj chcemy Ci pokazać, czym są CDP i jak mogą pomóc Ci w codziennej pracy.

Jeśli działasz online, na pewno zdajesz sobie sprawę, że klienci w różny sposób korzystają z sieci, w zależności od momentu, używanego urządzenia i bieżących potrzeb. Z drugiej strony Ty, jako właściciel firmy, chcesz skutecznie docierać do obecnych i potencjalnych klientów i zapewniać im jak najlepsze doświadczenia, czyli UX. Ten element jest szczególnie ważny w e-commerce, ale ma znaczenie w każdym rodzaju biznesu. 

Oto przykład. Twoim celem jest dowiedzieć się więcej o aktualnych klientach. Decydujesz się, wobec tego, na integrację dostępnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Teraz załóżmy, że masz klienta o imieniu Piotr. Ze strony swojego sklepu wiesz, jakie produkty Piotr przeglądał i kupił w przeszłości. Z social mediów wiesz, które posty na Twoim fanpage są dla niego najbardziej atrakcyjne. Z kolei Twoja platforma reklamowa zawiera dane, które reklamy zachęciły go do wizyty w sklepie. Gdy zbierzesz to wszystko razem, Twój obraz Piotra, jego zainteresowań i potrzeb jako klienta będzie znacznie bardziej kompleksowy, prawda? Dane pochodzące z Twojej strony internetowej grają tutaj oczywiście pierwsze skrzypce, ale to nie jedyne źródło, z którego możesz korzystać w tym celu.

Im więcej źródeł danych posiadasz, tym lepiej znasz swoich klientów.

I właśnie tutaj zaczyna się rola CDP.

Czym są platformy danych klientów, czyli CDP?

Krótko mówiąc, są to platformy internetowe, które zbierają, porządkują i udostępniają Ci wszystkie dane klientów, które są ważne dla Twojej firmy i dla UX, jaki zapewniasz klientom. A ponieważ wszystko jest dostępne w ramach jednego i stosunkowo prostego dashboardu, nie musisz poświęcać dużo czasu na naukę i analizę wszystkich tych informacji.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z POSIADANIA CDP

Taka platforma umożliwia Ci:

  • lepsze zbieranie insightów i danych o klientach z wielu źródeł danych (wewnętrznych i zewnętrznych);
  • tworzenie lepszych person i lejków sprzedażowych;
  • tworzenie lepszych, skuteczniejszych reklam (jak również grup docelowych dla nich);
  • korzystanie z bardziej zaawansowanej segmentacji i personalizacji;
  • łatwiejsze wyszukiwanie klientów, którzy wykonali określoną czynność, np. pobrali Twojego ebooka;
  • uzyskanie natychmiastowego dostępu do potrzebnych informacji (na ogół dane z różnych źródeł są gromadzone w CDP w czasie rzeczywistym);
  • wykorzystywanie różnych etykiet i atrybutów do selekcji i analizy użytkowników. Obejmuje to dane demograficzne (np. miejsce zamieszkania), behawioralne (np. działania wykonywane w Twojej witrynie) oraz transakcyjne (wcześniejsze zakupy, zawartość koszyka w przeszłości).

Jak działa CDP?

Platformy CDP wykorzystują kilka różnych mechanizmów do zbierania i analizowania danych. Jeśli chodzi o zarejestrowanych użytkowników, sprawa jest stosunkowo prosta – mając odpowiednie zgody od nich, możesz swobodnie analizować, co robią Twoi klienci i jakie są ich cechy. W przypadku użytkowników anonimowych sprawa się nieco komplikuje. Tutaj CDP musi działać w oparciu o pliki cookie (przypomnijmy w tym miejscu, że branża marketingowa powoli odchodzi od tzw. third-party cookies, czyli plików cookie stron trzecich; first-party cookies, czyli te, które masz na swojej stronie, nadal działają).

Jak pewnie wiesz, mamy własną platformę CDP w iPresso. Aby była bardziej efektywna, wdrożyliśmy coś, co nazwaliśmy iPresso ID. To nasz autorski identyfikator użytkowników, który pozwala zachować spójność danych pochodzących wielu źródeł oraz ich integrację w taki sposób, aby udostępniać dane dalej w Twoich systemach i zwiększać ich wartość. Dzięki iPresso ID znacznie łatwiej jest śledzić setki klientów oraz analizować ich aktywność i charakterystykę.

A co, jeśli mam inne oprogramowanie (np. CRM), w którym gromadzę dane o klientach?

Trafne pytanie! Wiele firm korzysta wielu narzędzi do gromadzenia i analizowania danych o klientach. Mowa tutaj na przykład o:

  • CRM-ach,
  • narzędziach do e-mail marketingu,
  • platformach e-commerce,
  • aplikacjach mobilnych,
  • programach lojalnościowych itp.

Dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, że nasza platforma CDP może zintegrować się ze wszystkimi tymi źródłami danych za pośrednictwem powszechnie stosowanego rozwiązania znanego jako API. API umożliwia „nawiązanie połączenia” między dwoma różnymi programami lub narzędziami. Dzięki API nasz CDP może być naprawdę kompleksowy i oferować pełny wgląd w to, co dzieje się w Twojej firmie.

Co da Ci korzystanie z CDP?

Większość najważniejszych benefitów wynikających z korzystania z CDP już wymieniliśmy, ale ogólnie rzecz biorąc, CDP ma dwa główne zastosowania:

  • Skuteczniejsze działania marketingowe: dzięki CDP wiesz więcej o swoich klientach i co się sprawdza – jakimi produktami i usługami są zainteresowani i jakiej pomocy potrzebują. Dzięki temu możesz tworzyć bardziej efektywne reklamy, promocje i wydarzenia specjalne w Twojej firmie.
  • Poprawiony UX: wiedza o klientach może być również wykorzystana do poprawy doświadczeń klientów, zarówno na stronie internetowej, jak i w innych kanałach marketingowych. Oto kolejny przykład. Załóżmy, że z CDP wynika, że zdecydowana większość Twoich klientów komunikuje się i przegląda Twoją witrynę za pomocą urządzeń mobilnych. W takiej sytuacji możesz podjąć decyzję o stworzeniu aplikacji mobilnej lub PWA dla swojej firmy i w ten sposób zaangażować jeszcze więcej klientów.

Brzmi dobrze? Jeśli tak, to czas wypróbować CDP w praktyce! Z iPresso to naprawdę łatwe.

Zacznij korzystać z CDP z pomocą iPresso

Dzięki nam nie musisz robić wiele, aby móc wypróbować CDP. Oferujemy darmowy okres próbny, który obejmuje dostęp do naszej platformy CDP. A skoro o niej mowa, zobacz, jak ona wygląda:

Źródło: System iPresso Marketing Automation

Zadbaliśmy, aby każda funkcja i opcja były łatwe do zrozumienia i dostępne. Nasza platforma CDP jest prosta w obsłudze i nie wymaga wielogodzinnego szkolenia. Jednocześnie jej funkcjonalność jest zbliżona do nawet najbardziej zaawansowanych platform CDP.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na stronę poświęconą naszej platformie i już dzisiaj zacznij okres próbny!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.