Według badań przeprowadzonych przez agencję kreatywną Impera młodzi użytkownicy z Generacji Z, czyli osoby urodzone w 1995 roku częściej wybierają aplikacje i platformy, które skupiają się na budowaniu konkretnej społeczności. Twitter, Instagram zaczynają przegrywać z Twitchem, czy Discordem. Te drugie aplikacje pozwalają użytkownikom na zbudowanie i utrzymanie ściślejszych relacji z grupą, z którą się identyfikują.
Badania wskazują, że młodzi użytkownicy kładą nacisk na zupełnie inne priorytety, jak:
– silna potrzeba zaznaczenia indywidualizmu
– potrzeba przynależności do konkretnej grupy/społeczności
– skupienie na kwestiach istotnych społecznie
Impero wskazuje, że brandy, które umożliwiają stworzenie micro-społeczności lub dołączenie do już rozbudowanego ruchu cieszą się znacznie większym zainteresowaniem ze strony młodych odbiorców niż te, które oferują jedynie zakup produktu lub usługi (np. po preferencyjnej cenie).
Jakakolwiek ekspansja firmy musi uwzględniać unikalne potrzeby oraz sposób komunikowania się i odmiennego wartościowania docierającego do Generacji Z contentu.
Odpowiedz