Blog iPresso Marketing Automation
spadek ruchu mobilnego

Spadek ruchu na mobile o 9%

Contentsquare przeprowadziło badania jak w zeszłym roku rozkładał się traffic między użytkowników desktopowych a  mobilnych. 

Badania wykazały, że:

– 58% ruchu wygenerowały urządzenia mobilne

– jest to 9% spadek w stosunku do wcześniejszego roku

– najwięcej ruchu mobilnego (76%) przypadało na strony z dobrami luksusowymi

– 74% dotyczyło branży Beauty

– 73% farmaceutyki

– B2B było liderem w zestawieniu desktopowym – 78%

– 60% finanse

– 53% elektronika

Co bardzo istotne, badania zwróciły uwagę, że ruch desktopowy w przypadku sfinalizowanych zamówień był o 91% wyższy niż podczas poszukiwań mobilnych.

Są to istotne dane, które pokazują, że mimo coraz dłuższego czasu spędzonego na byciu przyklejonym do smartphona, to desktop w dużej mierze zyskuje przewagę, gdy rzeczywiście chce się coś kupić. Raport pokazuje ciekawą perspektywę, do której firmy raczej szybciej niż później powinny się odnieść — czy aplikacje rzeczywiście naganiają firmie nowych odbiorców, czy raczej powinny służyć jako narzędzie do „wynagradzania” lojalności? 

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz